600 برنامه برای بزرگداشت هفته بسیج در کرمان پیش‌بینی شده است
کد خبر: 3935760
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
معروفی:

600 برنامه برای بزرگداشت هفته بسیج در کرمان پیش‌بینی شده است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه شعار هفته بسیج امسال «بسیج پیشرو خدمت امیدآفرین» است، گفت: حدود 600 ویژه برنامه برای بزرگداشت هفته بسیج در استان کرمان پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز سه‌شنبه، 27 آبان‌ماه در نشست خبری هفته بسیج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و تبریک هفته بسیج با اشاره به اینکه بسیج یک الگوی عملیاتی برای مدیران ما در هر مقطعی است گفت: بسیج جناح چپ و راست نمی‌شناسد و به مشکلات نگاه گسترده دارد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی فرهنگ بسیج را در خارج از مرزها و جغرافیای ایران اسلامی عملیاتی کرد و جبهه مقاومت در سراسر عالم تشکیل شد افزود: تفکر بسیجی امروز مختص ایران نیست و هر آزادی‌خواهی در جهان بسیجی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه اینگونه نیست که هر که در بسیج ثبت‌نام کرد بسیجی است، تصریح کرد: هر که فرامین امامین انقلاب را عملیاتی کند و تکیه‌گاه مردم شود بسیجی است و بسیجی بودن به داشتن پرونده در بسیج نیست.

وی با بیان اینکه امروز در کشور تعداد بسیجیان بدون توقع و آماده جانفشانی برای اعتلای انقلاب اسلامی، بسیارند، بیان کرد: دیدگاه ما در بسیج این است که ورودی بسیج با خروجی فرق می‌کند. در بسیج معتقدیم خروجی ما باید معراجی شود و در فرهنگ قرآنی و عاشورایی ما معراجی شدن و تربیت اسلامی است. حاج قاسم خروجی تفکر بسیجی و زاییده نگاه اسلامی است و هنر ما در بسیج باید این باشد که هر که در بسیج وارد شد، خروجی‌اش به تصویر کشیدن تربیت اسلامی باشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه بسیج در کنار مردم است و در استان کرمان شاهد پای کار آمدن آنها در بحث مقابله با کرونا بوده‌ایم، افزود: توزیع کمک مؤمنانه بخشی از فعالیت‌های بسیج در این ایام بود.

وی با بیان اینکه تامین جهیزیه برای زوج‌های جوان نیازمند و لوازم‌التحریر برای دانش آموزان بخشی دیگر از فعالیت‌ها بوده است، ادامه داد: بسیج در 9 ماه گذشته حدود 73 میلیارد تومان در بحث کرونا به مردم خدمت‌رسانی کرده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه 145 کارگاه تولیدی ماسک از سوی بسیجیان راه‌اندازی شد که عمده کار این کارگاه‌ها از سوی بانوان بسیجی با چرخ‌های خیاطی شخصی خودشان انجام شد، اظهار کرد: بیش از دو میلیون ماسک و 400 هزار تن دستکش در این کارگاه‌ها تولید شد.

وی با بیان اینکه 50 طلبه و 30 بسیجی جهادگر در شهر کرمان و بیش از 500 بسیجی در سراسر استان آماده کمک به کادر درمانی هستند تا در بیمارستان‌ها به عنوان بیماربر و بهیار خدمت‌رسانی کنند، افزود: 30 سوله ورزشی تجهیز شده تا در صورت نیاز بیماران مبتلا به کرونا را نگهداری کنند.

معروفی با اشاره به اینکه شعار هفته بسیج امسال «بسیج پیشرو خدمت امیدآفرین» است، گفت: حدود 600 برنامه برای بزرگداشت هفته بسیج در استان کرمان پیش‌بینی شده است. همچنین 41 برنامه شاخص به مناسبت چهل و یکمین سالگرد بسیج در استان کرمان اجرایی می‌شود. دیدار با امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان و تجدید میثاق با شهدا، نخستین برنامه هفته بسیج است.

معروفی به دیگر برنامه‌های بسیج اشاره کرد و گفت: طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد توسط بسیج در قالب کمک مؤمنانه در دستور کار بسیج قرار دارد. از دیگر برنامه‌های این نهاد، دیدار با فرزندان شهید پاسدار در هفته بسیج است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه نمایش اقتدار بسیجیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شعار «برای رهبرم یک قاسم سلیمانی هستم» انجام خواهد شد، افزود: در شهر کرمان 146 یادمان حاج قاسم نصب می‌شود که از این تعداد از 60 یادمان آن در هفته بسیج رونمایی می‌شود.

وی با عنوان اینکه 200 پایگاه بسیج در سطح شهر کرمان داریم تأکید کرد: در این هفته پایگاه مقاومت بسیج گلزار شهدای کرمان تحت عنوان پایگاه بسیج استانی شهید سلیمانی راه‌اندازی می‌شود و از هر پایگاه پنج بسیجی عضو این پایگاه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha