مؤسسات قرآنی نیاز به حمایت دولت دارند
کد خبر: 3934892
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

مؤسسات قرآنی نیاز به حمایت دولت دارند

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی هرمزگان با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی نیاز به حمایت دولت دارند، گفت: با شیوع ویروس کرونا مؤسسات قرآنی با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند و دیگر درآمدی از محل قرآن آموزان و قرآن‌پژوهان ندارند و به‌سختی خود را سرپا نگه داشته‌اند.

محمدحسین لاله‌زاری، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص طرح پیشنهادی دولت برای لغو قانون معافیت مالیات مؤسسات قرآنی، اظهار کرد: در گفت‌وگویی که با رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی داشتم، اعلام کرد که این طرح در کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا رد شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت باید حامی مؤسسات قرآنی باشد، افزود: هر میزانی که شرایط بهتری برای مؤسسات قرآنی فراهم شود، راحت‌تر می‌توانند به کار خود ادامه دهند و گام‌های مؤثری در زمینهٔ قرآنی کردن فضای کشور بردارند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی هرمزگان تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و وزارت فناوری اطلاعات، تسهیلات اینترنتی برای کلیه مؤسسات قرآنی کشور فراهم می‌شود، موضوع بیمه قرآنیان کشور نیز توسط اتحادیه در حال پیگیری است.

لاله زاری بیان کرد: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا مؤسسات قرآنی با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند و دیگر درآمدی از محل قرآن آموزان و قرآن‌پژوهان ندارند و به‌سختی خود را سرپا نگه داشته‌اند. امید داریم با پیگیری‌های اتحادیه کشوری شرایط مؤسسات قرآنی رو به بهبود برود و این عزیزان در تأمین معیشت مؤسسات خود مشکلات کمتری را پیش رو داشته باشند.

وی اضافه کرد: درست است که مؤسسات قرآنی به‌صورت مردمی اداره می‌شوند اما هزینه‌های اداره این مؤسسات بسیار زیاد است و اگر دولت برای آن‌ها تسهیلاتی در نظر بگیرد، موفق‌تر خواهند بود و گام‌های مؤثرتری را در ترویج فرهنگ قرآنی به‌خصوص بین نوجوانان و جوانان بر خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha