جریمه‌های سنگین مالیاتی؛ مشکل مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3934201
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱

جریمه‌های سنگین مالیاتی؛ مشکل مؤسسات قرآنی

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سبط النبی(ص) البرز با اشاره به مشکل مالیاتی که برای مؤسسات قرآنی به‌وجود آمده است، گفت: برای سال‌هایی که فکر می‌کردیم مؤسسات قرآنی معاف از پرداخت مالیات هستند، جریمه‌های سنگینی برایمان تعیین شده است.

زهرا آجرلو، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سبط النبی(ص) البرز در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: هم‌اکنون مشغول برگزاری دوره‌های حفظ قرآن هستیم که به بخش‌های حفظ یکساله، دو ساله، سه ساله، چهارساله و کلاس حفظی که تنها یک روز در هفته برگزار می‌شود، تقسیم می‌شود.

وی افزود: همچنین کلاس‌های تفسیر، مفاهیم، تجوید، ترتیل، نهج‌البلاغه، اخلاق و آموزش حفظ موضوعی را برای کودکان 3 تا 6 ساله داریم که همه آن‌ها به صورت مجازی درحال برگزاری هستند. تنها کلاس حفظ یکساله را به‌صورت حضوری برگزار می‌کنیم که فردا آخرین جلسه آن است. همچنین قبل از شیوع کرونا حدود 200 قرآن‌آموز داشتیم که هم‌اکنون این عدد به 40 رسیده است.

آجرلو به معایب آموزش مجازی اشاره و اظهار کرد: مخالف دوره‌های مجازی هستم، به این دلیل که آنچه در دیدن هست، در شنیدن نیست؛ مخصوصاً در دوره‌های حفظ باید مخاطب برای آموزش حضور داشته باشد و آموزش غیرحضوری به نظرم مفید نیست.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سبط النبی(ص) البرز گفت: با شیوع کرونا تمامی مؤسسات از نظر مالی دچار خسران شده‌اند و ما نیز مانند دیگران دچار مشکلات مالی هستیم، اما در چنین شرایطی مشکل مالیات نیز دامنگیر مؤسسات شده است. قرار بود در ماه گذشته نشستی با حضور مدیران مؤسسات و نماینده اداره امور مالیاتی در اداره ارشاد برگزار شود که به دلیل کرونا این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: در ابتدا به ما گفته شده بود که مالیات مؤسسات قرآنی بخشیده می‌شود، اما حالا می‌گویند که چنین چیزی نیست و بابت سال‌هایی که مالیات پرداخت نکرده‌اید، جریمه می‌شوید، اما ما اصلاً اطلاع نداشتیم. پیگیری‌های لازم صورت نمی‌گیرد، با این شیوه مؤسسات متضرر می‌شوند. گفته شده برای هر سال باید پنج میلیون جریمه پرداخت کنیم که برای مؤسسات قرآنی که گردش مالی و معاملات تجاری ندارند، واقعاً محال است.

یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سبط النبی(ص) در استان البرز، بلوار امام‌زاده حسن، چهارراه مصباح، خیابان قلمستان، خیابان رنجی‌های جنوبی، پلاک 57 واقع شده است.

انتهای پیام
captcha