530 محتوای سواد رسانه‌ای در لرستان تولید شد
کد خبر: 3931740
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

530 محتوای سواد رسانه‌ای در لرستان تولید شد

مسئول آموزش سازمان فضای مجازی بسیج مرکز لرستان گفت: در شش ماهه نخست امسال 10 هزار و 507 نفر در لرستان از آموزش‌های حضوری و مجازی حوزه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی بهره‌مند شده‌اند.

530 محتوای سواد رسانه‌ای در لرستان تولید شدحدیث قاسمی، مسئول تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج مرکز لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش‌از 10 هزار و 507 نفر در دو بخش بانوان و آقایان در استان لرستان از آموزش‌های حضوری و مجازی حوزه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد، دوهزار و 908 نفر در آموزش‌های حضوری وهفت هزار و 399 نفر از طریق سامانه آموزش مجازی نسرا آموزش دیده‌اند.

قاسمی داشتن سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در عصر حاضر را یک ضرورت دانست و اظهارکرد: امروزه حجم زیادی از اطلاعات از طریق انواع رسانه‌ها و شبکه‌های پیام‌رسان به مخاطبین می‌رسد که اگر مجهز به سواد رسانه‌ای نباشند قادر به تشخیص و تحلیل درست از انبوه پیام‌ها نبوده و از آسیب‌ها و تاثیرات مخرب آن در امان نخواهند بود.

وی با بیان این‌که نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) با هدف ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و فضای مجازی از تابستان سال 98 در استان لرستان آغاز به کار کرده است، ادامه داد: نسرا تلاش کرده در راستای آگاهی‌بخشی به مردم در استفاده مؤثر و فعالانه از رسانه آموزش‌های عمومی و تخصصی را برگزار کند و مردم را از مزایا و معایب دنیای مجازی مطلع کند.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان لرستان با اشاره به فعالیت نسرا در همه شهرستان‌های استان لرستان، به برگزاری بیش‌از 238 کلاس حضوری و مجازی از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: از این تعداد، 144 کلاس حضوری و 74 کلاس مجازی آفلاین و آنلاین برای عموم مردم و بسیجیان در دو بخش آموزش‌های مهارتی و سواد رسانه ای و فضای مجازی برگزار شده است.

قاسمی آموزش عکاسی، فتوشاپ و طراحی، خبرنگاری، تدوین فیلم و کلیپ، اتوماسیون اداری، شبکه‌های اجتماعی، فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی، حضور هوشمندانه و مؤثر در فضای مجازی، جنگ نرم، جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن، راهکارهای مقابله با شایعات کرونایی در فضای مجازی و... را ازجمله دوره‌های آموزشی، مهارتی و تخصصی نسرا عنوان کرد.

وی با بیان این‌که کلیه آموزش‌های نسرا به‌صورت رایگان در مقاطع سنی و تحصیلی مختلف برگزار می‌شود، افزود: عموم مردم و علاقه‌مندان می‌توانند از کلاس‌های آموزشی که توسط نسرا در مساجد، پایگاه‌های بسیج، حوزه‌ها و نواحی مقاومت، محلات مختلف، مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، مؤسسه‌ها و نهادهای غیردولتی برگزار می‌شود بهره‌مند شوند و گواهی پایان دوره معتبر دریافت کنند.

مسئول تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج مرکز لرستان با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مدرس سواد رسانه‌ای و فضای مجازی، اظهارکرد: تاکنون 130 نفر از مدرسان بسیجی استان پس‌از طی کردن دوره‌های آموزشی و پذیرفته شدن در آزمون‌های تدریس و مصاحبه در سه حوزه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی، فناوری و نوآوری ساماندهی و به‌کارگیری شده‌اند.

قاسمی به طراحی و تولید بیش از 530 محتوای سواد رسانه‌ای در قالب‌های مختلف اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون هشت جزوه و پرده‌نگار، 21 موشن‌گرافیک، 35 فیلم وپادکست آموزشی، 3 اپلیکیشن آموزشی، 27 اینفوگرافیک، 18 پوستر، 271 عکس‌نوشت و هشت کاریکاتور طراحی و تولید شده است.

وی با تأکید بر انتشار روزانه بیش‌از یک‌صد پُست سواد رسانه‌ای در کانال‌ها و پیج‌های نسرا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اضافه کرد: برنامه‌های آموزشی مدیریت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) از طریق کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی به آدرس @nasralorestan در فضای مجازی اطلاع‌رسانی می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری یا غیرحضوری(آنلاین) از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha