ایجاد اشتغال برای 11 هزار نفر در روستاهای فارس
کد خبر: 3927485
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

ایجاد اشتغال برای 11 هزار نفر در روستاهای فارس

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: در دو سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در روستاها اعطا شده که زمینه اشتغال حدود ۱۱ هزار نفر را در روستاها فراهم کرده است.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدکمال پاک‌فطرت، مدیركل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس امروز، ۱۴ مهر در جمع خبرنگاران با بیان اینكه استان فارس دارای بیش از ۴ هزار روستا و آبادی بوده که بالغ بر ۲ هزار روستا دارای دهیاری است، گفت: در دو سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در روستاها اعطا شده که زمینه اشتغال حدود ۱۱ هزار نفر را در روستاها فراهم کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای روستاها در فارس اظهار کرد: روستاهای این استان از پتانسیل بالایی در زمینه‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری و گردشگری برخوردار است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه مشکلاتی همچون خشکسالی و نبود زمینه اشتغال در روستاها باعث مهاجرت بسیاری از روستاییان به شهرها شده است، گفت: با سیاست گذاری‌های کلانی که در کل کشور و به دنبال آن در استان فارس انجام شده و با ارائه تسهیلات مختلف شاهد کند شدن روند مهاجرت به شهرها و در برخی نقاط مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم.

پاک‌فطرت همچنین با تصریح اینکه گردشگری یکی از بزرگترین ظرفیت‌های روستاهای فارس است، گفت: سال ۹۲ تنها چند اقامتگاه بومگردی در روستاهای فارس وجود داشت اما اکنون این آمار به بیش از ۱۰۶ اقامتگاه رسیده که به صورت فعال به مسافرین و گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.

وی در خصوص خدمات دهی به روستاها نیز گفت: دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به روستاها داشته و حدود ۹۸ درصد روستاها گازرسانی شده و ۱۰۰ درصد روستاهای فارس دارای آب و برق است و اکثر روستاها از اینترنت و مخابرات بهره مند شده‌اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس ادامه داد: در سال‌های اخیر تعداد خانه‌های بهداشت در روستاها با رشد چشمگیری همراه بوده و هم اکنون بیش از ۱۵۰۰ روستا در استان دارای خانه بهداشت است. همچنین ۸۰ درصد خانه‌های روستاهایی در فارس را در چند سال گذشته بازسازی و مقاوم سازی شده است.

پاك‌فطرت با اشاره به اولویت اشتغال در روستاها گفت: اولویت اول همه روستاها ایجاد اشتغال پایدار است که این مهم زمینه‌ساز توسعه روستا و مهاجرت معکوس به آن خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس ادامه داد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس آماده همکاری و حمایت از همه افراد و گروه‌هایی است که طرح و برنامه برای اشتغالزایی در روستاها دارند، است.

انتهای پیام
captcha