آزادی ۱۶۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد کرمانی
کد خبر: 3926176
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

آزادی ۱۶۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد کرمانی

مدیرکل زندان‌های کرمان گفت: ۱۶۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با پرداخت شش میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان آزاد شدند.

به گزارش ایکنا از کرمان، رمضان امیری، مدیرکل زندان‌های استان امروز سه‌شنبه، 8 مهرماه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری کل استان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا اوضاع اقتصادی خانواده‌های زندانیان را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: برخی از این خانوارها در کارگاه‌های خرد و بزرگ کار می‌کردند که از نظر وضعیت اقتصادی با مشکلاتی روبه‌رو شدند.

وی با بیان اینکه با کمک خیران، متدینان و مجموعه بنیاد مستضعفان برنامه‌ریزی شد تا به این خانوارها کمک‌‌هایی ارائه شود، افزود: از ابتدای سال 99 تاکنون مبلغ یک میلیارد و 297 میلیون تومان در قالب کارت هدیه 200 هزار تومانی به این خانوارها اهدا شده است.

مدیرکل زندان‌های کرمان از توزیع 6 هزار و 600 سبد کالا به ارزش 250 هزار تومان به این خانوارها خبر داد و بیان کرد: در مجموع یک میلیارد و 650 میلیون تومان از طریق خیران و سپاه پاسداران در قالب رزمایش کمک مؤمنانه به این خانواده‌ها کمک شده است.

وی با اشاره به توزیع 4 هزار و 700 بسته بهداشتی شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ...، گفت: 170 زندانی با بخشنامه ریاست قوه قضاییه به مرخصی رفتند و بدهکاران 170 زندانی جرایم غیرعمد برای دریافت وام معرفی شدند.

امیری با بیان اینکه 167 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان با پرداخت شش میلیارد و 865 میلیون تومان آزاد شدند، افزود: 191 مددجوی جرایم غیرعمد نیز هنوز در زندان‌های استان حضور دارند که 8 میلیارد تومان برای آزادی آن‌ها نیاز است.

وی با بیان اینکه مراحل بعدی اهدای کمک‌های مؤمنانه را نیز در برنامه داریم، اظهار کرد: با پیگیری رئیس قوه قضاییه، بنیاد و دفتر مقام معظم رهبری کمک‌های نقدی 1 میلیارد و 297 میلیون تومان انجام شده و در حال حاضر نیز هزار و 590 بسته سبد کالا از بنیاد مستضعفان در اختیار استان‌ها قرار گرفته تا بین خانواده‌های زندانیان توزیع شود.

مدیرکل زندان‌های کرمان با اشاره به اینکه بهترین قرنطینه در سطح کشور در زندان‌ها انجام شده است، تأکید کرد: تنها خطری که زندانیان را تهدید می‌کند در مجموعه ورودی‌هاست که بین زندانیان مواد ضدعفونی و ماسک توزیع شده و فروشگاه‌های اقلام بهداشتی و ماسک نیز راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha