مدافعان سلامت کرمانی تجلیل شدند
کد خبر: 3925713
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

مدافعان سلامت کرمانی تجلیل شدند

مراسم تجلیل و تکریم از مدافعان سلامت استان کرمان امروز یکشنبه، ۶ مهرماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان امروز یکشنبه، 6 مهرماه در مراسم تجلیل و تکریم از مدافعان سلامت استان گفت: امروز در کشور پیوند مدافعان امنیت و سلامت ایجاد شده که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ همیشه حمله نظامی و بیماری دو موضوعی بوده که انسان را در کشورها تهدید کرده است، افزود: هشت سال جنگ تحمیلی یک حمله نظامی به مردم ما بود و نیروهای مسلح ما وارد عمل شدند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از شهدای ما در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن از میهن اسلامی دفاع کردند و اجازه ندادند دشمن به اهداف خود برسد، بیان کرد: شیوع ویروس کرونا به سلامت جامعه ما آسیب رسانده است.

وی با بیان اینکه امروز همه ما باید در مبارزه با این ویروس منحوس تلاش کنیم، تصریح کرد: امروز پزشکان و پرستاران ما در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه حرکت پرستاران و پزشکان یک حرکت الهی و اعتقادی است، اظهار کرد: دستور صریح قرآن بر تعاون و همدلی است و در قرآن آمده که در کارهای خوب دست یکدیگر را بگیرید. آیات متعددی نیز به ما می‌گویند که در مقابل دشمن خارجی بایستید و ایستادگی کنید. آن‌هایی که در میدان مبارزه حاضر می‌شوند با آن‌هایی که در خانه می‌نشینند با هم برابر نیستند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ابزار جهاد امروز تغییر کرده است و پرستاران جان خود را در مقابل بیماری قرار داده‌اند، ادامه داد: مردم عیال خداوند هستند و خداوند توصیه و تضمین کرده که هر که به عیال خداوند کمک کند اجرش با خداست.

وی با اشاره به اینکه نجات جان یک انسان بسیار ارزشمند است و پرستاران بدون در نظر گرفتن فقیر و غنی بودن بیمار و عقاید او به کمک مریض می‌شتابند، اظهار کرد: استان کرمان استان کریمان بوده و مردم این استان در نجابت و فداکاری همیشه پیشگام بوده‌اند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه دو شهید بزرگوار سلیمانی و صیادشیرازی از افتخارات استان کرمان هستند، تأکید کرد: زادگاه شهید سلیمانی کرمان و شهید صیاد شیرازی نیز وابسته به کرمان است.

انتهای پیام
captcha