بیان تجربیات دوران دفاع مقدس برای نسل جوان ضرورت دارد
کد خبر: 3925450
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

بیان تجربیات دوران دفاع مقدس برای نسل جوان ضرورت دارد

جانشین سپاه کرمان با بیان اینکه انتقال تجربه دفاع مقدس به نسل جوان ضروری است، گفت: تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و پاسداشت مقام شامخ شهدا از مهم‌ترین برنامه‌های ما در راستای پاسداشت دفاع مقدس است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از سپاه ثارالله، سرهنگ محمدعلی نظری، جانشین سپاه استان با بیان اینکه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم و پاسداشت رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا و رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس در این هفته اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: در این زمان بیان تجربیات و درس‌های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان ما ضرورت دارد.

وی با اشاره به مشابهت شرایط امروز کشور با دوران هشت ساله دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، بیان کرد: قرار گرفتن نظام در دو راهی مقاومت و سازش یکی از تشابهات این ایام با دوران دفاع مقدس است.

جانشین سپاه استان با بیان اینکه مقاومت، مردم ما را در دوران جنگ تحمیلی به پیروزی رساند، گفت: امروز نیز می‌توان با وجود همه تحریم‌ها و شرایط جنگ اقتصادی و فرهنگی با مقاومت و با بهره‌گیری از تجربیات دوران دفاع مقدس از این گردنه سخت عبور کنیم.

نظری تصریح کرد: جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، انتقال تجربه دفاع مقدس به نسل جوان، تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و پاسداشت مقام شامخ شهدا از مهمترین برنامه‌های ما در راستای پاسداشت دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اتحاد و همدلی بین نیروی‌های مسلح در کشور از اتحاد و همکاری که بین همه دستگاه‌ها، اظهار کرد: تشکیل قرارگاه‌های مشترک سپاه و ارتش و و انجام عملیات مشترک موفق در دوران دفاع از جمله دستاوردهای این اتحاد است.

جانشین سپاه ثارالله استان با اشاره به نقش امامین انقلاب در موفقیت‌های نظام و اتحاد بین نیروی مسلح در دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از آن گفت: در دوران دفاع مقدس ارتقای فرهنگ اعتماد به نفس و خودباوری را بین جوانان کشورمان داشتیم و در زمان جنگ اکثر فرماندهان ما از جوانان بودند و امروز نیز به‌دنبال نهادینه شدن این فرهنگ بین نسل جوان کشورمان هستیم.

وی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ بسیج در کشور بیان کرد: اگر تفکر بسیج و بسیجی در کشور نهادینه شود نگه ما به درون بوده و می‌توان مشکلات را با تکیه بر توان داخلی حل کرد.

نظری با بیان اینکه در دوران هشت ساله دفاع مقدس وحدت و همدلی بین مردم وجود داشت، اظهار کرد: امروز هم در حال جنگ هستیم و کشور ما برای موفقیت در این جنگ نیز نیازمند تحکیم و هم‌بستگی ملی در گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی تأکید کرد: اگر این فرهنگ امروز میان اقشار مختلف جامعه اشاعه پیدا کند در عبور از گردنه سخت مشکلات موفق خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha