طرح ملی نذر آب در ریگان اجرا شد
کد خبر: 3923988
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

طرح ملی نذر آب در ریگان اجرا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت: طرح ملی نذر آب ۳ با هدف ارائه خدمات درمانی، معیشتی و تأمین آب شرب سالم در دومین سال متوالی در ریگان به مدت سه روز اجرا شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از جمعیت هلال احمر استان، رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، امروز یکشنبه، 30 شهریورماه با اشاره به جزئیات اجرای طرح ملی نذر آب، گفت: ریگان شرقی‌ترین شهرستان‌ استان کرمان است که با 360 پارچه آبادی، 90 هزار نفر جمعیت، وسعت 9 هزار کیلومترمربعی از استان کرمان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ریگان هشت سال مداوم دچار خشکسالی است، افزود: آسیب به محصولات کشاورزی و دامداری در اثر خشکسالی، بادهای فرسایشی و ریزگردها باعث از بین رفتن منبع درآمد روستاییان در بخش کشاورزی و دامداری این شهرستان شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان با بیان اینکه در اجرای این طرح 25 پزشک و پیراپزشک با ما همکاری داوطلبانه داشتند، بیان کرد: 840 نفر از اهالی 20 روستا در شهرستان ریگان توسط پزشکان داخلی، آسم و آلرژی، اطفال، عفونی، جراحی (سرپایی) و دندانپزشکی ویزیت و درمان شدند.

وی با اشاره به تأمین دارو برای نسخه‌های افراد ویزیت شده توسط هلال احمر گفت: تجهیزات مرکز کاردرمانی جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان نیز به ارزش ریالی 150 میلیون تومان توسط خیران داوطلب هلال احمر در اجرای طرح نذرآب 3 تکمیل شد.

فلاح تصریح کرد: 2 دستگاه ونتیلاتور، یک دستگاه الکتروشوک و یک دستگاه دیالیز توسط خیران داوطلب هلال احمر به بیمارستان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ریگان به ارزش 500 میلیون تومان نیز اهدا شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بانک امانات پزشکی در شرق استان کرمان در حاشیه اجرای این طرح اظهار کرد: 14 ویلچر در اولین گام راه‌اندازی این بانک توسط خیران داوطلب جمعیت هلال احمر اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان با بیان اینکه مشاوره روانشناسی و پیگیری درمان بیماران نیازمند جراحی نیز انجام شده است، گفت: 10 نفر از بیماران دارای مشکلات ارتوپدی و چشمی برای ادامه درمان در مرکز استان شناسایی شدند.

وی با اشاره به تأمین آب شرب سالم به‌عنوان یکی از رویکردهای اجرای طرح ملی نذر آب 3 افزود: ایجاد زمینه مناسب برای دسترسی افراد به آب آشامیدنی سالم در قالب تأمین تانکرهای آب و آبرسانی در قالب لوله‌کشی با توجه به موقعیت منطقه در این طرح اجرا و پیگیری شد.

فلاح بیان کرد: 50 تانکر هزار تا 5 هزار لیتری به ارزش ریالی 85 میلیون تومان با همکاری بخشداری، دهیاری‌ها و آب و فاضلاب شهرستان ریگان با تأمین فضای مناسب برای نصب تانکرها، سیستم لوله‌کشی و آبرسانی در 20 روستا نصب شده است که با نصب این تانکرها 3 هزار و 250 نفر از آشامیدن آب سالم برخوردار شدند.

وی با اشاره به حضور گروه سحر اعضای جوانان هلال احمر در طرح ملی نذرآب 3 در شهرستان ریگان اظهار کرد: این گروه برنامه‌ها و مسابقات نقاشی، ورزشی و آموزش پیشگیری از کرونا را برای 500 نفر از کودکان و نوجوانان در 10 روستا اجرا کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان با بیان اینکه اعضای جوانان در بسته‌بندی و توزیع اقلام، اعضای داوطلبان را همراهی کردند، تأکید کرد: هفت پارک بازی با هدف ایجاد شادی و نشاط در روستاهای محروم شهرستان ریگان به ارزش ریالی 210 میلیون تومان نیز راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha