شغل‌های ایجاد شده از سوی کمیته امداد کم‌هزینه و پایدار هستند
کد خبر: 3922937
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
صادقی:

شغل‌های ایجاد شده از سوی کمیته امداد کم‌هزینه و پایدار هستند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از اختصاص حدود ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به شهرستان رودبار جنوب در سال جاری خبر داد و گفت: شغل‌هایی که کمیته امداد ایجاد می‌کند، کم‌هزینه، ارزان‌قیمت و پایدار هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان، یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان امروز دوشنبه، 24 شهریورماه در جلسه شورای اداری شهرستان کهنوج هدف اصلی این نهاد را توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اعلام کرد و گفت: کمیته امداد استان کرمان به‌دنبال این است تا برای حجم عظیم مراجعه‌ها به این نهاد و خانواده‌هایی که تحت حمایت این نهاد هستند منبع درآمدی ایجاد کند تا این خانواده‌ها بتوانند روی پای خود بایستند.

وی به آمار اشتغال ایجادشده توسط این نهاد اشاره کرد و افزود: در سه‌ ماهه نخست امسال بالاترین میزان ایجاد اشتغال استان و ثبت در سامانه رصد مربوط به کمیته امداد بوده است که بیش از ۴۰ درصد اشتغال استان کرمان طی این مدت توسط کمیته امداد انجام ‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: این نهاد به‌منظور حمایت و توسعه طرح‌های اشتغال مددجویان و پایدارسازی این طرح‌ها در سال جهش تولید به‌دنبال ایجاد و مدیریت زنجیره ارزش است.

صادقی در ادامه از اختصاص 9 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به کمیته امداد کهنوج در سال گذشته خبر داد و گفت: با اختصاص این میزان تسهیلات اشتغال به این شهرستان ۳۲۰ شغل برای مددجویان و اقشار نیازمند کهنوجی در سال گذشته ایجاد شده است.

صادقی تصریح کرد: در سال جاری نیز ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کمیته امداد کهنوج اختصاص داده ‌شده است که با اختصاص این میزان اعتبار باید حدود ۵۰۰ شغل امسال در این شهرستان ایجاد شود.

وی به ظرفیت‌های شهرستان رودبار جنوب اشاره کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی، مشاوره و هدایت مددجویان و اقشار نیازمند و جویای کار کمک کنیم بتوانند روی پای خود بایستند.

صادقی در ادامه از اختصاص حدود ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به شهرستان رودبار جنوب در سال جاری خبر داد وگفت: شغل‌هایی که کمیته امداد ایجاد می‌کند کم‌هزینه، ارزان‌قیمت و پایدار هستند.

وی اظهارکرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ارائه خدمات آموزشی به‌صورت مجازی به دنبال تأمین لوازم آموزشی ازجمله گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند هستیم تا این دانش آموزان نیز از آموزش عقب نمانند.

صادقی در ادامه از تولید ۵۰ تن عسل توسط مددجویان کمیته امداد در سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: تمام تولیدات مددجویان توسط این نهاد خریداری و به فروش می‌رسد.

انتهای پیام
captcha