مراقبت از محوطه‌های باستانی کرمان با به‌کارگیری ۱۸۸ نیروی یگان حفاظت
کد خبر: 3922913
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

مراقبت از محوطه‌های باستانی کرمان با به‌کارگیری ۱۸۸ نیروی یگان حفاظت

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: در حال حاضر ۱۸۸ نیروی آموزش‌دیده یگان حفاظت به‌صورت شبانه‌روزی از آثار تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان مراقبت می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان امروز دوشنبه، 24 شهریورماه در نشست مشترک با فرماندهان یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه حفاظت از مواریث فرهنگی و آثار به جا مانده از گذشتگان نیازمند عزم راسخ و مشارکت همگانی است، گفت: با توجه به تعداد بالای آثار تاریخی و محوطه‌های باستانی تحت نظارت این اداره‌کل، تعامل و همکاری بین یگان‌های حفاظت دستگاه‌های مختلف استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: باید با تعامل هرچه بیشتر با برخی از دستگاه‌های ذیربط و همچنین نیروی انتظامی برنامه‌های پیشگیرانه به‌منظور وقوع جرایم در زمینه میراث فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

فعالی با اشاره به اینکه حوزه کاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست و مسکن و شهرسازی با حوزه کاری یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی تطابق دارد، بیان کرد: باید از توان یگان‌های حفاظت دیگر دستگاه‌ها برای دریافت گزارش‌ها، کشف جرایم، دستگیری افراد متخلف و سودجو استفاده کرد.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه بین یگان حفاظت میراث فرهنگی و سه دستگاه ادارات کل منابع طبیعی، محیط زیست و مسکن و شهرسازی اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه در زمینه گسترش همکاری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در حل مشکلات و معضلات حفاظتی موفق شویم.

فعالی تأکید کرد: پس از انعقاد تفاهم‌نامه به‌دنبال برگزاری همایش یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی استان کرمان هستیم زیرا برگزاری این گونه همایش‌ها و نشست‌های تخصصی به هم‌افزایی و بهره‌وری در حوزه‌های کاری مشترک منجر می‌شود.

انتهای پیام
captcha