انتشار فراخوان ششمین سالانه خوشنویسی استان کرمان
کد خبر: 3922843
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

انتشار فراخوان ششمین سالانه خوشنویسی استان کرمان

مدیرکل ارشاد کرمان گفت: از سوی دبیرخانه سالانه خوشنویسی استان، فراخوان شرکت در ششمین سالانه خوشنویسی منتشر شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز دوشنبه، 24 شهریورماه با اشاره به فراخوان شرکت در ششمین سالانه خوشنویسی گفت: از سوی دبیرخانه سالانه خوشنویسی استان، فراخوان شرکت در ششمین سالانه خوشنویسی استان کرمان صادر شد.

وی افزود: موزه هنرهای معاصر استاد صنعتی با همکاری انجمن خوشنویسان کرمان در مهرماه ۹۹ با هدف ترویج هنر خوشنویسی و نمایش آثار هنرمندان خوشنویس استان، فراخوان شرکت در ششمین سالانه خوشنویسی استان کرمان را صادر کرد.

مدیرکل ارشاد کرمان بیان کرد: هنرمندان خوشنویس فوق ممتاز و اساتید می‌توانند یک تا پنج اثر جدید در اندازه‌های حداقل ۳۵.۵۰ و حداکثر ۱۰۰.۷۰ در قالب‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و نقاشی‌خط را به‌صورت قاب گرفته و پاسپارتو شده به دبیرخانه سالانه، واقع در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان تحویل دهند.

علیزاده تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ مهرماه و زمان گشایش نمایشگاه ۲۴ مهرماه سال جاری است، ضمن اینکه آثار ارسالی پس از کارشناسی توسط اساتید برتر انتخاب و به مدت ۳۰ روز به نمایش درخواهند آمد. کارشناسان نمایشگاه اساتید کرمانی در بخش نستعلیق و شکسته جمال‌الدین مؤدب، محمد میرزایی، ابوالوفا حسینی، عبدالله فکری، مهدی ابراهیمی و در بخش ثلث، نسخ و نقاشی‌خط علی‌اکبر اصفهانی، مجید مهدیزاده، علی رشیدی و محسن شیخ بهایی هستند که در نهایت پنج اثر برگزیده نمایشگاه انتخاب و تقدیر می‌شوند. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۳۴۳۲۲۲۱۸۸۲ و شماره همراه ۰۹۱۳۳۴۱۶۲۶۷ تماس بگیرند.

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود از راهیابی چهار شهر کرمان، زرند، سیرجان و راور از استان کرمان به مرحله نهایی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد و افزود: داوری آثار دریافتی و انتخاب شهرهای مرحله نهایی از میان ۳۶۷ شهر مشارکت‌کننده در این طرح صورت گرفت.

وی یادآور شد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی ـ هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایشی سرزمین و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌هاست.

علیزاده تأکید کرد: این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

انتهای پیام
captcha