انتقاد استاندار آذربایجان‌غربی از عدم اجرای عدالت در تخصیص اعتبارات به استان‌ها
کد خبر: 3922524
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

انتقاد استاندار آذربایجان‌غربی از عدم اجرای عدالت در تخصیص اعتبارات به استان‌ها

استاندار آذربایجان غربی گفت: در بخش تخصیص اعتبار و امکانات کشوری عدالت اجرا نمی‌شود همانطور که سهم تسهیلات اشتغال روستایی استان تاکنون پرداخت نشده است.

انتقاد استاندار آذربایجان‌غربی از عدم اجرای عدالت در در تخصیص اعتبارات به استان‌هابه‌گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، ۲۲ شهریور در اولین جلسه شورای مهارت استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: توسعه اقتصادی و رفع معضل بیکاری نیازمند ارتقای کیفیت آموزش در مراکز آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی مهارت‌آموزی کشور ریشه در ساختار آموزشی دارد، تصریح کرد: نرخ بیکاری و مشکلات اشتغال مرهون آموزش و پرورش است بنابراین اگر سیاست‌گذاری در این حوزه درست نباشد شاهد افزایش مشکلات خواهیم بود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به موقعیت خاص استان تاسیس شهرک مهارت را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تاسیس شهرک مهارت در استان نیازمند تخصیص اعتبار و زمین است که در صورت حل این مشکلات می توان مهارت‌آموزی را در استان فرهنگ‌سازی کرد.

شهریاری یاد آور شد: ۳۵ درصد از اشتغال استان در بخش کشاورزی است که به دلیل سنتی بودن با مشکلاتی همراه است که در صورت مهارت‌آموزی بسیاری از مشکلات این بخش حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش تخصیص اعتبار و امکانات کشوری عدالت اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی کشور سهم چهار درصدی استان تاکنون تخصیص نیافته است.

 

انتهای پیام
captcha