اجرای عدالت سخت است
کد خبر: 3922174
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
حجت‌الاسلام جعفری:

اجرای عدالت سخت است

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای عدالت سخت است، گفت: مبارزه با تبعیض نیازمند نیرو است، با اجرای تونل بهشت‌آباد میلیاردها ریال از هزینه بیت‌المال صرف پروژه‌ای شد که هنوز مجوزات لازم را اخذ نکرده است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، 20 شهریورماه در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دسترسی مردم به رئیس قوه‌قضائیه بسیار دشوار است، اظهار کرد: مسئولان و نمایندگان باید مطالبات مردم را بدون واسطه به گوش مسئولان قوه قضائیه برسانند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در خصوص معضل آب در چهارمحال و بختیاری، افزود: رئیس قوه‌قضائیه باید جلوی قانون‌گریزی و تبعیض را بگیرد و همچنین باید قانون به درستی اجرا شود.

وی افزود: مسائل مربوط به آب و چالش‌های مربوط به آن بارها در حضور مسئولان قضایی و وزا توسط بنده از تریبون‌های مختلف بیان شده است، اما متاسفانه در این حوزه هر فردی لابی بیش‌تری داشته باشد آب بیش‌تری برای آن استان تخصیص داده می‌شود، این مسئله موجب هرج و مرج خواهد شد.

جعفری با تاکید بر اینکه تکلیف پروژه‌های انتقال آب باید روشن شود، اظهار کرد: انتقال آب باید بر اساس ضوابط و مجوزهای زیست‌محیطی در کشور اجرا شود.

نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در انتقال آب بین حوضه‌ای باید قبل از هرچیز حق‌آبه‌های شرب، صنعت، کشاورزی و زیست‌محیطی رعایت شود، ما نمی‌توانیم برای آباد کردن یک منطقه 10 منطقه را ویران کنیم، اگر کسی بتواند اثبات کند در تونل بهشت‌آباد و گلاب این موارد رعایت شده است ما اعتراضی نداریم.

وی تاکید کرد: دشت‌های این استان به این علت که مردم نمی‌توانند از آب‌های روان استفاده کنند ممنوعه و ممنوعه بحرانی شده است، مردم این استان اجازه ندارند حتی نیم لیتر آب از حوزه‌های آبریز این استان برای مصارف صنعتیو کشاورزی استفاده کنند و روستاها و شهرک صنعتی شهرکرد با تانکر آبرسانی می‌شود.

جعفری با بیان اینکه اجرای عدالت سخت است، بیان کرد: مبارزه با تبعیض نیازمند نیرو است، با اجرای تونل بهشت‌آباد میلیاردها ریال از هزینه بیت‌المال صرف پروژه‌ای شد که هنوز مجوزات لازم را اخذ نکرده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نبود آب در کشاورزی و صنعت موجب مهاجرت مردم می‌شود، عنوان کرد: همچنین با اجرای پروژه تونل سوم کوهرنگ چشمه‌ها خشک شدند و حق و حقوق مردم رعایت نشد.

وی با بیان اینکه اجرای تونل بهشت‌آباد موجب ویرانی 4 شهرستان می‌شود، یادآور شد: شورای عالی آب این پروژه را متوقف کرد اما این پروژه به صورت غیرقانونی مجددا آغاز شد، این مسئله موجب شکل‌گیری اعتراضات مردمی می‌شود.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: استدعای آخر ما رسیدگی به پرونده‌های بزرگ در چهارمحال وبختیاری است.

انتهای پیام
captcha