فریضه‌ای واجب‌تر از تربیت در دین اسلام وجود ندارد
کد خبر: 3920624
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

فریضه‌ای واجب‌تر از تربیت در دین اسلام وجود ندارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، یكی از مهم‌ترین معروف‌ها را پرداختن به تربیت و آموزش دانست و گفت: فریضه‌ای واجب‌تر از تربیت در دین اسلام وجود ندارد.

به گزارش ایكنا از فارس، نادر امیدوار، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس ظهر امروز، 12 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم، یكی از اصلی‌ترین فلسفه قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منكر دانست و گفت: یكی از مهم‌ترین معروف‌ها پرداختن به تربیت و آموزش است.

وی با تأكید بر اینكه فریضه‌ای واجب‌تر از تربیت در دین اسلام وجود ندارد، افزود: رسالت و تلاش تمام انبیای الهی و ائمه معصومین تربیت انسان‌ها بوده است و جوان امروز نیاز به آموزش و تربیت دارند و هیچ انسانی نمی‌تواند خود را از این مقوله‌ها جدا بداند و باید از ابتدا تا انتهای زندگی آموزش ببینیم.

امیدوار با بیان اینكه هر اندازه كه آموزش در جامعه خوب باشد، به همان اندازه نیز جامعه پیشرفت خواهد كرد، گفت: تمام مردم و مسؤلان و متولیان نیازمند آموزش هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در ادامه به تشریح فعالیت‌های این دانشگاه در دو بخش دانشجویی و فرهنگی پرداخت و گفت: در بخش دانشجویی بحث‌های رفاهی دانشجویان دنبال می‌شود كه سلف سرویس، وضعیت خوابگاه‌ها و اعطای تسهیلات و غیره از جمله فعالیت‌های این بخش هستند.

وی بیان كرد: جان كلام در دانشگاه‌ها نیز فعالیت‌های فرهنگی هستند كه در این بخش تشكل‌ها و كانون‌های فرهنگی و تربیتی و انجمن‌های علمی در حال فعالیت هستند.

امیدوار، اجرای طرح ارتقای سلف سرویس در 13 دانشكده فنی و حرفه‌ای استان و همچنین بهسازی خوابگاه‌ها و آشپزخانه آن‌ها و افزودن یك هزار تخت به این فضاها را از جمله فعالیت‌های بخش دانشجویی برشمرد و گفت: در بخش اعطای تسهیلات نیز هم از محل صندوق رفاه دانشجویی و هم از محل صندوق قرض‌الحسنه‌ای خود دانشگاه فنی و حرفه‌ای كه با حمایت خیران تأمین شده است، توانستیم وام‌هایی به دانشجویان اعطا كنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس از اجرای طرح «مشق همدلی» در ایام شیوع كرونا در این دانشگاه خبر داد و گفت: در قالب این طرح 140 میلیون تومان كمك بلاعوض برای كمك به دانشجویان آسیب‌دیده از كرونا جمع‌آوری شد كه تاكنون 70 درصد آن توزیع شده و مابقی آن نیز در شروع سال تحصیلی جدید توزیع خواهد شد.

وی، اجرای طرح «سجا»، سفیران جوان اقتصاد مقاومتی در این دانشگاه را نیز یادآور شد و گفت: در قالب این طرح با كمك دانشجویان بسیجی و داوطلبان تجهیزات دانشگاه را تهیه كردیم كه طرح موفقی بود و همچنین طرح «مهارت، فراغت، درآمد» را نیز اجرایی كردیم.

امیدوار از فعالیت 24 كانون فرهنگی فعال، 30 انجمن علمی، 2 تشكل و 13 بسیج دانشجویی شامل یك حوزه و 12 پایگاه مقاومت بسیج ذیل این دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها 20 درصد نفرات برتر جشنواره‌های فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای كشور اعم از قرآن و عترت، حركت و رویش وغیره از دانشجویان استان فارس بوده‌اند به‌طوری كه از 160 نفر برگزیده رشته معارفی در جشنواره كشوری، 42 نفر از استان فارس بودند و در رشته‌های قرآن و هنر نیز از 100 نفر راه یافته به مرحله كشوری، 18 نفر از استان فارس بودند.

وی همچنین فعالیت كانون همیاران برای ارائه مشاوره دانشجویی در این دانشگاه را موفق ارزیابی كرد و گفت: علاوه بر فعالیت‌های مذكور، مسابقه فن‌ورز را در سال جاری اجرا كردیم كه در آن كسانی كه مهارت در رشته‌های مختلف داشتند از سراسر استان گردهم آمده و در مسابقه شركت كردند كه با استقبال خوبی مواجه شد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی امیدوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۵:۴۴
0
0
عالی
captcha