اجرای طرح «نذر خون» در کردستان
کد خبر: 3919804
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

اجرای طرح «نذر خون» در کردستان

مدیرکل انتقال خون کردستان از آمادگی انتقال خون استان برای اجرای طرح «نذر خون» خبر داد.

محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون کردستان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اجرای طرح نذر خون برای ششمین سال پیاپی در این استان، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح پایگاه‌های سیار خون پذیرای اهداکنندگان خون خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طرح «نذر خون» امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا فقط در دو مرکز ثابت سنندج و سقز برای عزاداران حسینی اجرا می‌شود، افزود: پایگاه‌های سیار انتقال خون که سال‌های گذشته در سطح شهر‌های بیجار، قروه و سریش‌آباد دایر می‌شد، امسال تعطیل است.

مدیرکل انتقال خون کردستان بیان کرد: عزاداران حسینی برای ادای نذر خون و اهدای خون خود می‌توانند به مراکز ثابت سنندج و سقز مراجعه کنند.

وی توزیع اهداکنندگان و حفظ ذخایر خون را دو دستاورد ارزشمند این طرح برشمرد و  گفت: نیاز بیماران به خون همیشگی است و پاسخگویی به این نیاز با استمرار مراجعه و مدیریت حضور اهداکنندگان امکانپذیر است.

کریمیان ساعت کاری این سازمان را در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب ذکر و بیان کرد: انتقال خون کردستان در تلاش است تا آمار اهدای خون مستمر در استان کردستان را افزایش دهد.

وی یادآور شد: سال گذشته یک هزار و ۵۷۰ نفر از آغاز ماه محرم تا پایان عاشورای حسینی به پایگاه‌های انتقال خون کردستان مراجعه و در مجموع هزار و ۱۵۴ واحد خون اهدا شد.

انتهای پیام
captcha