اعلام برنامه‌های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم بانوی کرامت
کد خبر: 3918752
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

اعلام برنامه‌های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم بانوی کرامت

مراسم‌ عزاداری شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری و مداحی حسن شالبافان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های عزاداری ماه محرم در حرم مطهر بانوی کرامت در مکان‌های روباز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مراسم‌ عزاداری شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری و مداحی حسن شالبافان برگزار خواهد شد.

همچنین بامداد تاسوعا و عاشورا، ساعت ۵:۴۵ سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین خورشیدی دنبال خواهد شد.

صبح تاسوعا و عاشورای حسینی نیز از ساعت ۱۰ زیارت عاشورا به‌صورت کامل به همراه صد لعن و صد سلام با نوای حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدپور قرائت خواهد شد و بعد از آن نیز زائران و مجاوران حرم مطهر از سخنرانی حجج‌اسلام بخشی و میردامادیان و مداحی جواد احمدی بهره‌مند خواهند شد.

ویژه‌برنامه عزاداری ظهر روز تاسوعا نیز بعد از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی رضا ایزدی و همچنین عزاداری ظهر عاشورا با مقتل‌خوانی حجج اسلام دارستانی و صادقی واعظ و مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی سیدعلی حسینی‌نژاد دنبال خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های این حرم مطهر می‌توان به سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین‌‌آبادی به همراه قرائت زیارت ناحیه مقدسه توسط سیدعلی حسینی‌نژاد از ساعت ۱۸ در عصر تاسوعا و سخنرانی ‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در عصر عاشورا اشاره کرد.

همچنین، مراسم احیای شب عاشورا از ساعت ۲۴ همراه با تلاوت قرآن و ترتیل‌خوانی سوره یاسین توسط قاریان بین‌المللی و قرائت زیارت عاشورا توسط جواد برزگر و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین خورشیدی و عزاداری و مرثیه‌خوانی حسین حقی برگزار خواهد شد.

حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha