فعالیت‌های اجتماعی نیازمند پیوست فرهنگی هستند
کد خبر: 3908721
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

فعالیت‌های اجتماعی نیازمند پیوست فرهنگی هستند

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با تأکید بر اینکه هر فعالیت اجتماعی نیازمند پیوست فرهنگی است، گفت: همچنین باید کار ما در قرارگاه خدمات اجتماعی عالمانه، هوشمندانه و مستمر و بر اساس بانک اطلاعاتی باشد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از سپاه ثارالله استان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان شامگاه دیروز شنبه، 14 تیرماه در نشست قرارگاه خدمات اجتماعی گفت: با توجه به مشکلاتی که در استان کرمان داریم، نگاه استان نسبت به شرق باید مانند جنوب تغییر کند، زیرا محرومیت در برخی از این نقاط بسیار بیشتر از جنوب کرمان است، قرارگاه خاتم را با دولت هماهنگ کردیم تا در مناطق سیل‌زده اقدامات مؤثری انجام دهد.

وی با بیان اینکه به‌دنبال جذب اعتماد به مردم هستیم و به همین دلیل در بحث خرید محصولات کشاورزی جنوب استان ورود پیدا کردیم تا دست دلالان را قطع کنیم، افزود: ما درصدد هستیم کمک‌های خود را هدفمند کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه برای ۶ دهستان در حال اخذ مجوز هستیم که مهم‌ترین مشکل آن آب است که با مشارکت آبفا و مردم این مسئله را رفع کنیم، بیان کرد: تمام هدف ما حفظ امید میان عموم مردم است؛ بنابراین در حوزه‌های فرهنگی، حاشیه‌نشینی و ... باید ورود کرده و با کمک خیران مشکلات را برطرف کنیم.

معروفی اظهار کرد: ۳۹ هزار و ۲۰۰ خانوار که بر اثر بیماری کرونا آسیب‌دیده بودند شناسایی شدند که در دو مرحله به آن‌ها سبد غذایی دادیم و قرار است، سه مرحله دیگر کمک مؤمنانه در عید قربان، ماه محرم و آخر ماه صفر انجام شود که با راه‌اندازی قرارگاه خدمات اجتماعی با مشارکت تمام ادارات و نهادها کمک‌ها را سازماندهی می‌کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه بیشترین اثر فعالیت‌های این قرارگاه در هنگام حوادث غیرمترقبه نمود پیدا می‌کند که بیماری کرونا یکی از این حوادث بود و به بسیاری از مشاغل کوچک آسیب رساند، گفت: در حوزه اجتماعی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث حاشیه‌نشینی، طلاق و اعتیاد باید با جدیت ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۵۰ مجوز جهیزیه اخذ کردیم و در صورت تجمیع به آمار بیشتری می‌رسد که با استفاده از کالای ایرانی در راستای حمایت از تولید ملی انجام می‌شود، اظهار کرد: انقلاب با مردم تعریف می‌شود و ما برای ارائه خدمات خود هرگز نگاه حزبی و سیاسی نداریم و دقت نظر داریم که خدمات اجتماعی ما جامع‌الاطراف با نگاه انقلابی است.

معروفی با تأکید بر اینکه هر کار اجتماعی نیازمند پیوست فرهنگی است، بیان کرد: همچنین باید کار ما در قرارگاه خدمات اجتماعی عالمانه، هوشمندانه و مستمر و بر اساس بانک اطلاعاتی باشد و با نگاه به گذشته و حال، آینده‌ای روشن را بسازیم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: هیئت اندیشه‌ورزی متشکل از جوانان خوش‌فکر، خلاق و بزرگان باتجربه را تشکیل دهیم و موضوعات مختلف را تجزیه و تحلیل کنیم، همچنین نباید از انسجام جبهه انقلاب اسلامی و فرهنگی مغفول ماند.

وی گفت: باید گروه‌های جهادی را مسجدمحور، محله‌ور، منطقه‌محور و ... کرد، زیرا گاهی سوق دادن گروه‌های جهادی خطای استراتژیک است و باید از ظرفیت خود مردم استفاده کرد.

معروفی تأکید کرد: ما می‌توانیم با استفاده متناسب از قرارگاه خدمات اجتماعی پایلوت خوبی در سطح کشور شویم تا از هدر رفتن هزینه‌ها و ظرفیت‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام
captcha