بخشی از محرومیت‌های کرمان با پرداخت زکات مرتفع می‌شود
کد خبر: 3908690
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

بخشی از محرومیت‌های کرمان با پرداخت زکات مرتفع می‌شود

امام جمعه کرمان با بیان اینکه بخشی از محرومیت‌های این استان را می‌توان با زکات به‌طور کامل از بین برد، گفت: این کار نیاز به برنامه دارد، از اینرو ترویج فرهنگ زکات در جامعه مورد تأکید است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان صبح امروز یکشنبه، 15 تیرماه در نشست شورای زکات استان با اشاره به اینکه زکات فریضه‌ای است که در اسلام بسیار به آن تأکید شده است، گفت: متأسفانه در جامعه توجه کافی به آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم بیان می‌کند که محور رابطه هر فرد با خدا نماز و محور رابطه هر انسانی با جامعه زکات است، افزود: اگر انسانی می‌خواهد با خدا در ارتباط باشد باید بخشی از وقت و توان خود را به هم‌نوعان خود اختصاص دهد که جلوه آن زکات است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه شورای زکات استان به‌خوبی شکل گرفته و اقدامات خوبی نیز در سال‌های اخیر انجام شده است، بیان کرد: مردم باید نتیجه پرداخت زکات را در مناطق خود ببینند.

وی با بیان اینکه درصد جمع‌آوری زکات در سال‌های اخیر رشد داشته است، اظهار کرد: ظرفیت اجرای این فریضه الهی در استان کرمان بسیار بیشتر از چیزی است که در حال حاضر وجود دارد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه مبلغی برابر بودجه استان در هر سال پیش‌بینی می‌شود که می‌توان زکات جمع‌آوری کرد، تصریح کرد: این مبلغ در توسعه استان بسیار اهمیت دارد؛ اما هم‌اکنون از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از محرومیت‌های استان کرمان را می‌توان با زکات به‌طور کامل از بین برد که نیاز به برنامه دارد، گفت: ترویج فرهنگ زکات در جامعه مورد تأکید است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه خدمت برای احیای فرایض الهی ثواب و برکات زیادی دارد، تأکید کرد: برکت آنچه که زکات در آن مصرف می‌شود در جامعه جاری می‌شود و خیرات آن برای همیشه ماندگار است.

انتهای پیام
captcha