چاپ ۴۵۴ عنوان کتاب در سال گذشته در کرمان
کد خبر: 3908554
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

چاپ ۴۵۴ عنوان کتاب در سال گذشته در کرمان

مدیرکل ارشاد کرمان با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵۴ عنوان کتاب با تیراژ حدود ۵۰۰ هزار جلد توسط ناشران محلی در استان چاپ شده است، گفت: خرید کتاب در راستای حمایت از مؤلفان، نویسندگان و اهل قلم را نیز در دستور کار داریم.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز شنبه، 14 تیرماه با گرامیداشت روز 14 تیر روز قلم به اصحاب قلم و اندیشه، گفت: اقدامات زیادی در استان در حوزه تسهیل‌گری در حوزه قلم، نوشتن و چاپ کتاب انجام شده است.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از اصحاب قلم در استان اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: هیئت نظارت بر چاپ کتاب در استان در راستای تسهیل صدور مجوز چاپ کتاب از سال 77 کار خود را آغاز کرده است.

مدیرکل ارشاد کرمان با اشاره به اینکه این استان جزو 10 استانی است که هیئت نظارت بر چاپ کتاب در استان مجوز صدور را می‌دهد، بیان کرد: در سال گذشته 423 عنوان کتاب در استان کرمان بررسی و مجوز آن‌ها توسط هئیت نظارت بر چاپ کتاب صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 454 عنوان کتاب با تیراژ حدود 500 هزار جلد توسط ناشران محلی در استان کرمان چاپ شده است، تصریح کرد: خرید کتاب در راستای حمایت از مؤلفان، نویسندگان و اهل قلم را نیز در دستور کار داریم.

مدیرکل ارشاد کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته با هدف حمایت تشویق نویسندگان، مترجمان و مؤلف 52 عنوان کتاب با 3 هزار و 800 جلد خریداری شده است، اظهار کرد: ارزش ریالی این کتاب‌ها مبلغ 65 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان 81 مؤسسه انتشاراتی داریم که بیش‌ از 60 مؤسسه فعال است، تأکید کرد: این مؤسسات انتشاراتی در این روزها به‌خاطر گرانی کاغذ با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

علیزاده به برگزاری جایزه انتخاب کتاب سال اشاره کرد و گفت: انتخاب کتاب سال هر سال با هدف تشویق و ترغیب نویسندگان به نوشتن و چاپ کتاب و حمایت از آن‌ها برگزار شده و در سال گذشته حدود 700 اثر به دبیرخانه استان کرمان رسیده است.

وی بیان کرد: هر ساله در این روز برگزاری نشست، میزگرد نقد و بررسی، جشن امضای کتاب، رونمایی کتاب و غیره را داشتیم که امسال به‌واسطه شیوع ویروس کرونا این برنامه‌ها کمرنگ شده است.

انتهای پیام
captcha