برنامه‌ریزی شاخص کمیته امداد برای تحقق «جهش تولید» / ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود
کد خبر: 3908461
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

برنامه‌ریزی شاخص کمیته امداد برای تحقق «جهش تولید» / ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در تشریح برنامه‌ریزی‌های شاخص این سازمان برای تحقق «جهش تولید» از ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در سطح کشور طی سال جاری خبر داد.

مرتضی بختیاری، رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شاخص این سازمان در تخصص تحقق «جهش تولید» گفت: مهم‌ترین محور فعالیت‌ها در كمیته امداد به‌منظور تحقق شعار سال، توانمندسازی مددجویان است كه بدین‌منظور به‌دنبال ایجاد اشتغال برای آنان هستیم.

وی با بیان اینكه امسال بنا داریم كه 200 هزار شغل برای مددجویان كمیته امداد در سطح كشور ایجاد كنیم، افزود: اصل این اشتغال هم برای ما اشتغال خانگی است. 4 هزار و 900 میلیارد تومان نیز تسهیلات در بودجه 99 تبصره 16 برای این كار مصوب شده است كه از این مبلغ 3 هزار و 500 میلیارد تومان پیشنهاد دولت بود و یک هزار و 400 میلیارد تومان هم مجلس به آن اضافه كرد.

بختیاری ادامه داد: همچنین 600 میلیارد تومان از بودجه اشتغال روستایی به امسال منتقل شد و 700 میلیارد تومان هم به برخی از استان‌ها كه پیشرفت بسیار خوبی در این قضیه داشتند مانند استان فارس از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اضافه شد و به‌طور كلی 6 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغالزایی به مددجویان اعطا خواهیم كرد. به نظر می‌رسد این رقم قابل قبولی است تا بتوانیم در سالی كه به نام جهش تولید نامگذاری شده است با برنامه‌ریزی دقیق از ظرفیت كارآفرینان هم برای ایجاد اشتغال استفاده كنیم.

وی در پایان بیان کرد: تعدادی ایجاد شغل در سطح كشور داریم كه حتی یک ریال هم تسهیلات اعطا نكرده‌ایم، زیرا كارآفرین فرد خیر است و به‌عنوان مثال 150 نفر از مددجویان كمیته امداد را به كار گرفته و برای آنان شغل ایجاد كرده است. در همین جا از خیرانی كه آمادگی همكاری‌ دارند دعوت می‌كنیم تا به یاری كمیته امداد بیایند و در این راستا به ازای ایجاد اشتغال برای هر 10 نفر از مددجویان كمیته امداد از سوی خیران كارآفرین، 500 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اعطا خواهیم كرد. این كار چند ویژگی دارد، یكی اینكه كارآفرین اگر ببیند نیروها خوب كار می‌كنند آن‌ها را حفظ می‌كند و دیگر اینكه مددجویان هم كارآفرین می‌شوند و به آنان گواهی مهارت اعطا می‌شود و پس از خودکفایی از تحت پوشش كمیته امداد خارج می‌شوند.

انتهای پیام
captcha