ایجاد 20 هزار اشتغال برای نیازمندان در فارس / 19 هزار زوج منتظر یاری خیران هستند
کد خبر: 3908250
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

ایجاد 20 هزار اشتغال برای نیازمندان در فارس / 19 هزار زوج منتظر یاری خیران هستند

رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور از ایجاد 20 هزار اشتغال با اعطای 400 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در استان فارس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مرتضی بختیاری، رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور امروز، 12 تیرماه در حاشیه رزمایش اهدا 2 هزار دستگاه وسایل سرمایشی به مددجویان استان فارس در جمع خبرنگاران ضمن تبریك فرا رسیدن سالروز ولادت امام رضا(ع) گفت: احساس همدلی بسیار ارزشمندی میان مسئولان نهادها، سپاه بسیج و گروه‌های جهادی در استان فارس وجود دارد.

وی با یادآوری اینكه كمیته امداد فارس در بسیاری از امورات در كشور رتبه نخست را دارد، این مسئله را مرهون همراهی و هماهنگی و همدلی مسئولان و اصحاب رسانه دانست و گفت: در استان فارس یك هزار واحد مسكونی با همت و همراهی خیران برای مددجویان احداث شد كه در این راستا مراسم تجلیلی از خیران برگزار شد.

بختیاری با بیان اینكه محور اصلی فعالیت‌های كمیته امداد توانمندسازی مددجویان است، گفت: در این محور و بحث، اشتغال خانگی برای ما بسیار مهم است كه بحمد الهی فارس در این بخش امتیازات خوبی آورده است.

وی همچنین از ایجاد 12 هزار اشتغال با رقم 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری در استان فارس خبر داد و گفت: امسال به بركت جهش تولیدی كه مقام معظم رهبری برای سال نامگذاری كردند و همتی كه در این استان از همه مسئولان و دست‌اندركاران و مخصوصاً بانك‌های عامل استان شده، از كارآفرینان حمایت‌های خوبی انجام شده است به‌طوری كه 20 هزار اشتغال با اعطای 400 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در این استان ایجاد شده است.

رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور در ادامه به توزیع 12 هزار بسته سرمایشی برای مددجویان مناطق گرم استان فارس اشاره كرد و گفت: این بسته‌ها به ارزش 3 میلیارد تومان با كمك خیران تهیه شده كه امروز توزیع می‌شود.

بختیاری همچنین به توزیع یك هزار و 500 جهیزیه میان زوج‌های نیازمند استان فارس اشاره كرد و گفت: قیمت هر جهیزیه 12 میلیون تومان بوده است كه این جهیزیه‌ها را از مؤسسه حضرت رقیه(س) تهیه كرده‌ایم و اگر از بیرون بخواستیم این‌ها را تهیه كنیم قیمت هر جهیزیه 18 میلیون تومان می‌شد.

رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور ادامه داد: در سال گذشته، 66 هزار جهیزیه به ارزش 210 میلیارد تومان را با كمك خیران و مردم برای زوج‌های جوان تهیه كردیم و هم‌اكنون 19 هزار زوج جوان دیگر در نوبت دریافت جهیزیه در كشور داریم كه امیدواریم با كمك خیران بتوانیم این تعداد جهیزیه را تهیه و توزیع كنیم.

وی همچنین ضمن تقدیر از تمام خیران كه در فعالیت‌های كمیته امداد یاری‌رسان بوده‌اند، گفت: استان فارس بحمد الهی در بحث احداث مسكن محرومان نیز اقدامات خوبی انجام داده است و امروز بعد از بازدیدی از شهرستان پاسارگاد داشتیم، تصمیم بر آن شد كه یك هزار و 400 واحد مسكونی دیگر نیز برای مددجویان این استان احداث شود و تلاش می‌كنیم تا این واحدها تا پایان امسال یا مردادماه سال 1400 آماده تحویل كنیم.

انتهای پیام
captcha