وظیفه اصلی كمیته امداد، ایجاد فضای اشتغال برای نیازمندان است
کد خبر: 3908111
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

وظیفه اصلی كمیته امداد، ایجاد فضای اشتغال برای نیازمندان است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) كشور، وظیفه اصلی این نهاد را ایجاد فضای اشتغال برای افراد تحت پوشش عنوان كرد و گفت: برای امسال پیش‎بینی ایجاد ۲۰ هزار شغل در استان فارس شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، مرتضی بختیاری، رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور امروز، ۱۱ تیر در آیین تحویل یک‌هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد فارس، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: استان فارس در عرصه خدمت‌رسانی همواره پیش‌رو بوده است.

وی، وظیفه اصلی این نهاد را ایجاد فضای اشتغال برای افراد تحت پوشش عنوان كرد و گفت: سال گذشته ۱۲ هزار شغل توسط کمیته امداد فارس ایجاد شد و برای امسال نیز پیش‎بینی ایجاد ۲۰ هزار شغل شده است.

بختیاری با بیان اینکه جایگاه کمیته امداد در نظام اسلامی، بام مهربانی نظام است، افزود: کمیته امداد دو قشر سالمندان و بیماران صعب‌العلاج را به‌صورت مادام‌العمر حمایت می‌کند اما برای سایر افراد تحت پوشش باید زمینه کار و فعالیت فراهم شود که این وظیفه اصلی ماست.

رئیس کمیته امداد کشور با تصریح اینکه افرادی در کودکی تحت پوشش کمیته بوده‌اند که امروز یک کارآفرین خیر هستند، گفت: اکنون ۳۷۸ هزار دانش آموز و بیش از ۸۰ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند که یک‌هزار نفر از آن‌ها در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

بختیاری با بیان اینکه توانمندسازی دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش، افق آرمانی کمیته امداد است، گفت: در سبدی که ویژه محرومان پیش‎بینی کرده‌ایم، مسکن جایگاه ویژه‌ای دارد و این جریان مسکن سازی که در استان فارس به راه افتاده، حقیقتا اتفاق فرخنده و بسیار بزرگی است.

انتهای پیام
captcha