حمایت کمیته امداد کرمان از ۱۲۰ هزار خانوار
کد خبر: 3903370
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

حمایت کمیته امداد کرمان از ۱۲۰ هزار خانوار

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه ۱۲۰ هزار خانوار در استان کرمان تحت حمایت این نهاد قرار دارد، گفت: بیش از ۶۰ درصد از این خانواده‌ها سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان امروز، 18 خردادماه در دیدار با شریعتی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان یکی از استان‌های ثروتمند کشور است و با توجه به استعدادها و ظرفیت‌هایی که دارد به‌عنوان بهشت معادن معروف است، گفت: با وجود این همه ظرفیت در استان متأسفانه آمار فقر و محرومیت در استان رمان بالاست و آمار بالای مددجویان تحت حمایت زیبنده این استان نیست.

وی با بیان اینکه نگاه ما در کمیته امداد به خانواده‌ها نگاه توانمندسازی است، افزود: زیربنایی‌ترین و اصولی‌ترین موضوعی که در کمیته امداد استان و کشور دنبال می‌شود و مقام معظم رهبری نیز مؤکداً به هیئت‌امنای کمیته امداد تأکید داشته‌اند بحث توانمندسازی خانواده‌هاست.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه ۱۲۰ هزار خانوار در استان کرمان تحت حمایت این نهاد قرار دارد، بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد از این خانواده‌ها سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند.

وی بابیان اینکه خوشبختانه در مناطق زرند و کوهبنان کمترین آمار مددجو نسبت به جمعیت این شهرستان‌ها داریم، گفت: ۳.۵ درصد جمعیت شهرستان‌های زرند و کوهبنان مددجوی کمیته امداد هستند این در حالی است که در خیلی از مناطق استان ۳۰ درصد جمعیت مددجوی کمیته امداد هستند. به دنبال این هستیم با هدف گذاری انجام‌شده زرند را به‌عنوان شهر بدون مددجو معرفی کنیم و لازمه این کار این است که نگاه درون شهرستانی صورت گیرد و با این اقدام یک افتخار نصیب این منطقه خواهد شد که به‌عنوان شهر بدون مددجو معرفی شود.

صادقی با اشاره به اینکه شرایط فقر متفاوت است و برخی مناطق استان جزو مناطقی هستند که وضعیت حادتری دارند و از بدیهی‌ترین نیازهای اولیه محروم هستند اظهار کرد: کمیته امداد تنها دستگاهی است که در مناطق محروم حضور دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی در برخی مناطق استان کرمان ازجمله در شهرستان‌های زرند و کوهبنان توسط این نهاد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان کرمان بهترین منطقه نورگیری کشور را دارد و تاکنون ۷۰۰ طرح نیروگاه‌های خورشیدی برای مددجویان استان ایجاد شده که بالاترین آمار در کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی خانواده‌های تحت حمایت ماهیانه میانگین بین یک تا یک و نیم میلیون تومان برق به دولت می‌فروشند تصریح کرد: امسال ۲۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های زرند و کوهبنان برای مددجویان راه‌اندازی می‌شود. استفاده از ظرفیت‌های صنعتی منطقه زرند در جهت کمک‌های مالی برای راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی برای مددجویان می‌تواند زمینه خوبی برای توانمندی مددجویان فراهم کند.

صادقی با بیان اینکه کمیته امداد استان کرمان در حوزه‌های مختلف اشتغال عملکرد خوبی داشته گفت: چهار هزار و ۵۰۰ قالیباف در سطح استان تحت حمایت این نهاد هستند و سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد تومان درآمد از محل فروش فرش‌های تولیدی نصیب مددجویان تحت حمایت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: همچنین در حوزه‌های دام‌پروری و گیاهان دارویی نیز طرح‌های اشتغال خوبی توسط این نهاد اجراشده، با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در حوزه دام‌پروری و کشاورزی در شهرستان‌های زرند و کوهبنان وجود دارد می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت اشتغال و توانمندسازی مددجویان بهره برد.

عفت شریعتی، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، نیز در این دیدار به‌سختی و حجم بالای کار در کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مجموعه عظیم کمیته امداد با رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) راه‌اندازی شد و با درایت و تدبیر رهبر معظم انقلاب و با پشتوانه مردمی حمایت می‌شود.

وی افزود: در دیداری که طی روزهای اخیر با رئیس کمیته امداد داشته‌ایم ایشان بر مشکل‌یابی و حل مشکلات محرومان تأکید ویژه‌ای داشتند که امیدواریم با مشکل یابی و حل مشکلات محرومان بتوانیم باعث آرامش در جامعه شویم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی به موفقیت‌های مهم کمیته امداد در حوزه‌های مختلف ازجمله اشتغال و توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و از آمادگی همکاری با این نهاد در جهت حل مشکلات محرومان خبر داد.

انتهای پیام
captcha