درخواست همکاری برای جبران کمبود ذخایر خونی استان کرمان
کد خبر: 3902084
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

درخواست همکاری برای جبران کمبود ذخایر خونی استان کرمان

مدیرکل انتقال خون کرمان گفت: امیدواریم اهداکنندگان خون با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، همکاری کنند تا بتوانیم ذخایر خون این استان را به حد نصاب برسانیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل انتقال خون استان، روح‌الله میرزایی، مدیرکل انتقال خون استان امروز یکشنبه، 11 خردادماه درباره وضعیت ذخایر خونی این استان، گفت: با توجه به شیوع کرونا و همچنین ماه مبارک رمضان، اهدای خون کاهش یافته و در سطح کرمان کمبود خون داریم.

وی با بیان اینکه اهدای خون در این استان در ماه رمضان حدود ۲۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است، افزود: در ماه رمضان امسال حدود ۵۱۰۰ واحد خون‌گیری در استان کرمان داشته‌ایم.

مدیرکل انتقال خون کرمان بیان کرد: امیدواریم اهداکنندگان خون با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، همکاری کنند تا بتوانیم ذخایر خون استان را به حد نصاب برسانیم.

وی اظهار کرد: درخواست ما این است که همه شرایط را درک کرده و مثل همیشه باعث دلگرمی بیماران نیازمند به خون بوده و لفظ همیشگی اهداکنندگان خون شامل بیماران بشود و در بحران کرونا آن‌ها را فراموش نکنند.

میرزایی با اشاره به اینکه پایگاه مرکزی انتقال خون استان کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن صبح و عصر پذیرای اهداکنندگان خون است و امیدواریم با همراهی اهداکنندگان بتوانیم کمبود ذخایر خون را جبران کنیم، افزود: پایگاه‌های دیگر انتقال خون در سطح استان کرمان در شیفت کاری صبح پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

مدیرکل انتقال خون کرمان درباره ساعت کار مراکز اهدای خون بیان کرد: پایگاه مرکزی شهر کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن جنب شرکت گاز از ۷:۳۰ صبح تا ۷ عصر به‌صورت یکسره فعال است و مرکز خون‌گیری شهید فیروزی شهر کرمان واقع در میدان آزادی ابتدای بلوار جمهوری روبه‌روی اتاق بازرگانی از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۳ روزهای فرد و پایگاه‌های اقماری سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ فعال هستند. همچنین پایگاه رفسنجان عصر روزهای دوشنبه نیز آماده ارائه خدمت است.

وی تأکید کرد: اهدای خون در تمامی پایگاه‌ها طبق برنامه ذکر شده انجام می‌شود اما اهدای پلاکت به روش فرسیس فقط در پایگاه مرکزی واقع در بلوار ۲۲ بهمن شهر کرمان و نیز در پایگاه رفسنجان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha