نماز عید فطر در ۴۰ مسجد کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 3900991
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

نماز عید فطر در ۴۰ مسجد کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان از برگزاری نماز عید فطر در حدود ۴۰ مسجد این شهر خبر داد و گفت: نماز عید فطر رأس ساعت ۷ برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان امروز شنبه، 3 خردادماه با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، نماز عید فطر در شرایط خاص و با محدودیت‌هایی ویژه برگزار می‌شود، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا برگزاری نماز عید فطر را چون سال‌های گذشته در مصلی‌های نمازجمعه و مکان‌هایی که هر ساله برگزاری نماز عید فطر در آن مرسوم است به صورت متحد و تجمیعی نداریم.

وی با یادآوری اینکه معمولاً هر ساله نماز عید فطر در هر شهر در یک مکان و به صورت با شکوه برگزار می‌شد، افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری هرگونه تجمعی ممنوع بوده و از این رو نماز عید فطر در مساجد منتخب استان کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان با بیان اینکه نماز عید فطر براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان اقامه می‌شود، بیان کرد: رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری این مراسم مورد تأکید بوده و به طور دقیق انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مساجد ما در شب قدر در باب مدیریت و نظارت بر شیوه‌نامه بهداشتی مقابله با کرونا خوش درخشیدند، اظهار کرد: مساجد زیادی در سطح استان برای برگزاری نماز عید فطر اعلام آمادگی کردند و مقرر شد در مساجد منتخب این نماز اقامه شود.

حقانی با بیان اینکه تاکنون در شهر کرمان حدود 40 مسجد برای برگزاری نماز عید فطر در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در دیگر شهرستان‌ها نیز بر اساس جمعیت آن‌ها تعدادی مسجد بر اساس شیوه‌نامه بهداشتی مقابله با ویروس کرونا برگزاری نماز عید فطر را دارند.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا در هر محله یک مسجد برای برگزاری نماز عید فطر در نظر گرفته شود، ادامه داد: فردا رأس ساعت 7 صبح نماز عید فطر در مساجد کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان با تأکید بر اینکه مردم ما اهل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند، تأکید کرد: توصیه می‌شود که نمازگزاران سجاده، مهر نماز و ماسک همراه داشته باشند، ترجیحاً در خانه وضو بگیرند و در محل‌ برگزاری نماز با فاصله بنشینند تا احتمال شیوع ویروس کرونا را به حداقل برسانند.

انتهای پیام
captcha