نماز عید فطر با محدودیت‌هایی ویژه برگزار می‌شود
کد خبر: 3900737
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
حقانی:

نماز عید فطر با محدودیت‌هایی ویژه برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری نماز عید فطر در شرایط خاص و با محدودیت‌هایی ویژه برگزار می‌شود.


به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با گرامیداشت روز قدس و با اشاره به درپیش بودن عید سعید فطر گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری نماز عید فطر در شرایط خاص و با محدودیت‌هایی ویژه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نحوه برگزاری نماز عید فطر براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان انجام می‌شود افزود: رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری این مراسم مورد تاکید بوده و به طور دقیق انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه برای پرهیز از تجمعات گسترده در سطح استان کرمان برگزاری نماز عید فطر را چون سال‌های گذشته در یک مکان نداریم بیان کرد: نماز عید فطر امسال در مساجد منتخب سراسر استان کرمان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زکات فطره نیز در مساجد برگزاری نماز عید فطر جمع‌آوری می‌شود تصریح کرد: طرح ساماندهی جمع‌آوری زکات فطریه روزه از سال‌های قبل اجرایی شد و امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته فطریه روزه توسط کمیته امداد جمع‌آوری شده و به اندازه حجم فعالیت هر نهاد در خدمت به محرومین بین آنها تقسیم می‌شود.

حقانی با بیان اینکه در شب‌های قدر همه شاهد بودیم که مردم فهیم و متدین ما پروتکل‌های بهداشتی را به چه دقتی رعایت کردند گفت: مردم ما نشان دادند زمانی که کاری به مردم سپرده شود به خوبی به صحنه آمده و عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مساجد، هیئت‌های مذهبی و مردم ما در شب‌های قدر با دغدغه، ظرفیت درونی و اطاعت‌پذیری خودشان پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت را که خیلی سختگیرانه هم نوشته شده بود به بهترین شکل و در حد مقدور رعایت کردند تصریح کرد: هر چند احتمال خطا هم وجود دارد ولی درصد آن بسیار پایین است.

حقانی با عنوان اینکه درصد خطای احتمالی در برگزاری مراسم مذهبی و دینی نسبت به درصد خطایی که در دیگر اجتماعات بازگشایی شده و جریان‌های غیرمذهبی در سطح جامعه مانند بازارها و دیگر ارگان‌ها مشاهده می‌کنیم بسیار کمتر است گفت: مردم ما در شب‌های قدر با وجودی که کسی بر کارشان نظارتی نداشت و داوطلبانه این موارد را رعایت کردند.

وی با عنوان اینکه مساجد و هیئت‌های مذهبی ما جزو نخستین مجموعه‌ها و نهادهایی بودند که با وزارت بهداشت همکاری کردند قبل از آنکه ادارات، اصناف و بازار ما تعطیل شود گفت: برگزاری مراسم شب‌های قدر در کشور و استان کرمان نشان داد که مردم ما نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت عموم جامعه مقید هستند.

انتهای پیام
captcha