آزادی ۳۰ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های کرمان همزمان با عید فطر
کد خبر: 3900059
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

آزادی ۳۰ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های کرمان همزمان با عید فطر

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: همزمان با عید سعید فطر زمینه آزادی ۳۰ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان فراهم می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان امروز سه‌شنبه، 30 اردیبهشت‌ماه در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان گفت: در حال حاضر 170 مددجوی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان حضور دارند که برای آزادی آن‌ها به 10 میلیارد و 800 میلیون تومان نیاز است.

وی با اشاره به این مطلب که در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کووید 19، برگزاری جشن‌های گلریزان با تغییراتی از جمله برگزاری محدود جشن‌ها اجرایی شده است، بیان کرد: طی چند روز اخیر جشن گلریزان ویژه بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان در مرکز کشور با حضور استاندار کرمان و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ اقتصادی برگزار و کمک‌های خوبی برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد تعهد شد.

رئیس کل دادگستری کرمان تصریح کرد: جشن گلریزان ویژه بنگاه‌های اقتصادی استان با دعوت از 15 شرکت بزرگ انجام شد که 9 شرکت در این جشن همکاری داشته‌اند و مابقی نیز در جشن گلریزان مرکز استان کرمان که به‌زودی برگزار می‌شود، حضور و مشارکت خواهند داشت.

موحد اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده در فضای مجازی، کمک‌های خرد خیران نیز در حال جمع‌آوری است و انتظار می‌رود که بالغ بر 100 میلیارد ريال کمک‌های مردمی و خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان تا پایان سال جاری جمع‌آوری شده و با استفاده از این مبلغ 170 زندانی واجد شرایط ستاد دیه آزاد شوند.

وی ضمن اشاره به تولیدات کیفی و محتوایی فرهنگی مربوط به ستاد دیه در فضای مجازی با درک دقیق چارچوب‌های قانونی، بیان کرد: با توجه به اهمیت نقش هنر، این تولیدات به فراخور زمان و به‌صورت مستمر در طول سال تولید و پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha