قرارگاه خاتم لایروبی مسیل‌ها و سیل‌بندهای کوچک را انجام دهد
کد خبر: 3889197
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

قرارگاه خاتم لایروبی مسیل‌ها و سیل‌بندهای کوچک را انجام دهد

استاندار کرمان گفت: قرارگاه خاتم در قالب قراردادی، لایروبی مسیل‌ها و زیر پل‌ها و سیل‌بندهای کوچک را انجام دهد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار امروز یکشنبه، 17 فروردین‌ماه در ستاد مدیریت بحران با محوریت سیل اخیر گفت: سوم فروردین بارندگی زیادی در مناطق جنوبی استان داشتیم که از پیش‌بینی هواشناسی هم بیشتر بود و میزان بارندگی نیز در کوتاه‌مدت زیاد بود و موجب شد سیلاب قابل توجهی در جنوب به وقوع بپیوندد.

وی با بیان اینکه نیروهای هلال‌احمر، سپاه و ارتش در منطقه فعالیت کردند، افزود: در ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور نیز گفتم که این سیل‌ها همیشه بوده و مشکل به‌دلیل عدم تکمیل سیل‌بند خرم است که سال‌های قبل دشت جیرفت و عنبرآباد حفظ شده است و باید تا جازموریان ادامه می‌یافت که درخواست داریم این امر انجام شود.

فدایی با بیان اینکه ما در شرایط خاص هستیم نباید توقعات را بالا برد که نتوان کاری هم کرد، ادامه داد: توزیع چادر را هلال‌احمر باید طبق ضوابط انجام دهد.

استاندار کرمان با قدردانی از تلاش همه برای کمک به مناطق سیل‌زده و تأکید بر تعامل و هماهنگی بیشتر تصریح کرد: قرارگاه خاتم در قالب قراردادی لایروبی مسیل‌ها و زیر پل‌ها و سیل‌بندهای کوچک را انجام دهد و این با مدیریت حوزه عمرانی و هماهنگی آب منطقه‌ای باشد که مورد تایید فنی و مهندسی قرار گیرد و ضوابط و قوانین دقیق رعایت شود.

فدایی اظهار کرد: بنیاد مسکن و سپاه برنامه‌ریزی کنند برای تعمیر و احداث مسکن همکاری مشترکی باشد که ارزان‌تر و سریع‌تر پیش رود به‌ویژه در حمل مصالح این کار انجام شود.

انتهای پیام
captcha