تهیه و توزیع ۵۰ هزار عدد ماسک توسط کانون‌های فرهنگی مساجد کرمان
کد خبر: 3888795
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

تهیه و توزیع ۵۰ هزار عدد ماسک توسط کانون‌های فرهنگی مساجد کرمان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان کرمان گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد تاکنون بیش از ۵۰ هزار عدد ماسک را به‌صورت خوجوش و مردمی تهیه و توزیع کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان کرمان امروز جمعه، 15 فروردین‌ماه گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با توجه به رسالت و دغدغه‌هایی که دارند، همواره تلاش کرده‌اند در برنامه‌های مختلف، کنار مردم باشند؛ چراکه ماهیت این مجموعه نیز برخاسته از مردم است.

وی افزود: در شرایط فعلی جامعه که تمامی دستگاه‌ها و اقشار مختلف جامعه متأثر از کروناویروس هستند، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز دوشادوش مردم به‌صورت جهادی درحال فعالیت هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد کرمان در حیطه‌های مختلف همچون تولید ماسک، ضدعفونی کردن معابر عمومی و توزیع بسته‌های غذایی فعالیت دارند، بیان کرد: برخی از کانون‌های ما اقدام به تولید و توزیع ماسک کرده‌اند که به‌عنوان نمونه می‌توان به کانون فرهنگی هنری جامع‌المهدی مسجد حضرت ابوالفضل کرمان اشاره کرد که تاکنون اقدام به تولید و توزیع 8 هزار عدد ماسک کرده است.

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی ـ هنری حضرت ولی عصر قاسم‌آباد رفسنجان نیز یکی دیگر از کانون‌های فعال ما است که تا کنون اقدام به تهیه و توزیع بیش از 30 هزار عدد ماسک کرده است، تصریح کرد: این کانون که با همکاری موکب خاتم‌الانبیاء فعالیت می کند، دارای 15 چرخ خیاطی و 30 نیرو است که در قالب 3 کارگاه تولید و توزیع ماسک در مناطق روستایی در حال فعالیت است.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان کرمان بیان کرد: تا کنون کانون‌های فرهنگی مساجد کرمان، بیش از 50 هزار ماسک را به‌صورت خوجوش و مردمی تهیه و توزیع کرده‌اند.

گرجی اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا مسجد امام حسین والفجر نیز مبلغ 51 میلیون و 500 هزار تومان از محل کمک‌های مردمی جهت تهیه و توزیع سبد غذایی برای 440 خانواده نیازمند و آسیب‌دیده از بیماری کرونا اختصاص داده است.

وی با بیان این مطلب که کانون فرهنگی هنری جوادالائمه شهرک صنعتی هر روز ۵۰۰ لیتر محلول را تهیه و اقدام به ضدعفونی کردن محله می‌کند، تأکید کرد: این کانون نیز تا کنون اقدام به خریداری و بسته‌بندی تعداد 6 هزار و 500 عدد قرص نان برای مناطق سیل‌زده کرده است.

انتهای پیام
captcha