لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش اثرات شیوع بیماری کرونا در ابعاد مختلف
کد خبر: 3888646
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش اثرات شیوع بیماری کرونا در ابعاد مختلف

استاندار کرمان گفت: همزمان با مدیریت بیماری کرونا و در کنار پیشگیری و درمان باید به‌طور جدی برای کاهش اثرات شیوع بیماری در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار، در نشستی فوق‌العاده که امروز پنج‌شنبه، 14 فروردین‌ماه با حضور امام جمعه کرمان برگزار شد، به واکاوی راهکارهای مقابله با اثرات مخرب اقتصادی و اجتماعی ناشی از بیماری کرونا و مدیریت پساکرونا در استان کرمان پرداخت.

وی با اشاره به آثار منفی شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور، آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی را مخرب توصیف و تصریح کرد: همزمان با مدیریت بیماری کرونا و در کنار پیشگیری و درمان باید به‌طور جدی برای کاهش اثرات شیوع بیماری در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

فدایی با بیان اینکه ۱۲ بهمن و با شیوع کرونا در چین، نخستین نشست پیشگیری از بیماری کرونا در استان کرمان برگزار شد، گفت: بخشی از آثار اقتصادی و اجتماعی گسترش کروناویروس در حال بروز است اما در آینده نزدیک نیز تبعات بعدی آن خود را نشان می‌دهد که پیش‌بینی، آینده‌نگری و ارائه راهکارهای کارشناسی منجر به کاهش مشکلات مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌دیده از بحران کرونا و پیشگامی استان کرمان در کنترل و مدیریت رکود اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

استاندار کرمان استفاده توان و ظرفیت بخش غیردولتی را در مدیریت کرونا و پساکرونا مهم ارزیابی کرد و از صاحب‌نظران، محققان، اقشار مختلف مردم، مدیران، صاحبان حرف و مشاغل، سازمان‌های مردم‌نهاد، خیران، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اهالی رسانه و متخصصان خواست پیشنهادات و برنامه‌های خود را برای مدیریت آثار منفی بحران کرونا در ابعاد مختلف به استانداری کرمان ارائه کنند.

زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با تقدیر از ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که زودتر از سایر استان‌ها فعال شد، گفت: بحران کرونا آثار و تبعات اقتصادی و اجتماعی دارد و دولت همزمان علاوه بر مبارزه با کرونا مدیریت تبعات آن را دنبال می‌کند.

وی به آسیب‌دیدن حدود ۴۰ درصد از کسب و کارها در کشور با شیوع کروناویروس اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های خوبی در استان در محلات و مناطق محروم برای کمک به افراد آسیب‌دیده از تبعات اقتصادی کرونا توسط خیران و تشکل‌های مردم نهاد آغاز شده که باید به‌طور منظم و حساب‌شده تداوم یابد.

رضا اسماعیلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تشریح وضعیت توزیع شاغلان استان کرمان در رسته‌های مختلف؛ تقویت بخش کشاورزی، ارائه تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای خرد و خانگی، ترغیب جوانان به پرکردن فرصت‌های شغلی ایجاد شده ناشی از برگشت بخشی از اتباع بیگانه را پیشنهاد کرد.

وی بر اهمیت توجه به بهداشت و سلامت کارگران، تقویت کسب و کارهای اینترنتی و استفاده از ظرفیت بسیج تأکید کرد و افزود: تاکنون سه هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که باید شرایط آن‌ها بررسی شود.

انتهای پیام
captcha