250 گروه جهادی اماکن و معابر کرمان را ضدعفونی می‌کنند
کد خبر: 3887951
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

250 گروه جهادی اماکن و معابر کرمان را ضدعفونی می‌کنند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: یکی از اقدامات ما در سپاه ضد عفونی کردن معابر سطح شهرهاست و ۲۵۰ گروه جهادی در سطح استان در حال ضدعفونی و سمپاسی معابر و اماکن هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان دیروز عصر شنبه، 9 فروردین‌ماه در نشست خبری با موضوع تشریح اقدامات سپاه ثارالله در مقابل ویروس کرونا و سیل جنوب استان کرمان گفت: سنگین‌ترین مسئولیت و رسالت خبرنگاران جهت‌دهی صحیح در جامعه است.

وی افزود: امروز در دنیا جنگ، جنگ رسانه، سایبر و عملیات روانی است و دشمنان به‌دنبال تصرف ذهن، شجاعت، قلوب، اراده، تمایلات، تغییر محاسبات ملت ایران هستند زیرا ملتی که شجاعت آن گرفته شود بازوان آن قدرت ندارد و این یک عملیات روانی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در سه عرصه مهم در طول ۴۰ سال همه وجود خود را با اخلاص تقدیم انقلاب کرد، بیان کرد: پایه اصلی سپاه مکتبی بودن، انقلابی بودن و سوم مردمی بودن است.

معروفی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با مردم تعریف می‌شود و خط قرمز ما مردم هستند، افزود: سپاه و بسیج مستضعفین از هم جداناپذیر هستند و فدایی انقلاب، ملت بزرگ ایران و ولایت می‌شوند و این رسالت سپاه انقلابی است.

وی تصریح کرد: مسئولیت تخصصی مبارزه با کرونا بر عهده وزارت بهداشت و درمان است اما سپاه و بسیج یک پتانسل قوی تخصصی و عمومی دارد و به کمک نظام سلامت آمده تا از وارد شدن تلفات انسانی و خسارت به مردم جلوگیری شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به دو مأموریت استان کرمان در خصوص سیل و کرونا اظهارکرد: اکنون در استان ۱۰۵ کارگاه دوخت ماسک با همت بسیجیان و گروه‌های جهادی بانوان با نظارت اداره کل صمت استان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه‌اندازی شده و روزانه بین ۴۵ تا ۴۹ هزار تولید ماسک در سطح استان داریم.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات سپاه در زمینه مبارزه با کرونا و پیشگیری از این بیماری و کمک به دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، آگاه‌سازی مردم به صورت چهره به چهره، انتشار هشدارها و توصیه‌های بهداشتی از طریق فضای مجازی و ... است.

معروفی با اشاره به اینکه باید موضوع کرونا در مناطق جنوبی به ویژه سیل‌زده جدی گرفته شود و موضوع قرنطینه پیش آمده را تبدیل به فرصت کنیم، گفت: یکی از اقدامات ما در سپاه ضد عفونی کردن معابر سطح شهرهاست و ۲۵۰ گروه جهادی در سطح استان در حال ضدعفونی و سمپاسی معابر و اماکن هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در استان کرمان با کمبود لباس مخصوص پزشکان(گان) روبه‌رو بودیم و بلافاصله یک کارگاه دوخت لباس مخصوص برای پزشکان و پرستاران را راه‌اندازی کردیم و قابلیت این را دارد ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه گلوگاه‌های ورودی باید زودتر از این بسته می‌شد، اظهار کرد: در زمینه کنترل ورود و خروجی شهرها با نیروی انتظامی، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی کمک می‌کنیم و این کنترل و سختگیری بی‌رحمی نیست بلکه عین رحم است زیرا ما مراقبت می‌کنیم تا جان مردم سالم بماند.

معروفی ادامه داد: در سطح استان کرمان ۴۰۰ جانباز پاسدار شیمیایی داریم و برای این جانبازان بسته مواد ضدعفونی و ماسک فراهم کردیم و درب منازلشان به آنها تحویل دادیم تا این یادگاران هشت سال دفاع مقدس که جزء قشر آسیب‌پذیر هستند دیگر نیازی به بیرون آمدن از خانه و تهیه این اقلام نداشته باشند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از تبدیل سوله‌های ورزشی صالحین و 9 دی استان به نقاهتگاه خبر داد و تأکید کرد: چند اردوگاه و دو پادگان با تمام امکانات و حدود دو هزار و ۲۰۰ تخت آماده داریم که در صورت نیاز در اختیار دانشگاه علوم ‌پزشکی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه از همان ساعات اولیه بارش و جاری شدن سیل نیروهای سپاه و بسیج به کمک مردم جنوب رفتند، گفت: برای بارش‌های بعدی در جنوب استان نگران هستیم و کانون بحران سیل اخیر در استان کرمان در شهرستان‌های روبار جنوب و زهکلوت بود.

وی ظهارکرد: به اندازه کافی نیروهای بومی منطقه و نیروهای سپاه در رودبار جنوب و زهکلوت حضور دارند و به دلیل مقابله با کرونا و اینکه زیرساخت‌های بهداشتی در این مناطق ضعیف است، اجازه ورود نیروهای غیربومی به منطقه داده نمی‌شود.

معروفی تأکید کرد: تمام کمک‌های اهدایی مردم به مناطق جنوب و حتی ریگان در شهرستان جیرفت دپو و بعد از ضدعفونی و گندزدایی به صورت بهداشتی در بین مردم تقسیم می‌شوند.

انتهای پیام
captcha