امام حسین(ع) الگوی فداکاری برای هدف الهی است
کد خبر: 3887791
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
علیمرادی:

امام حسین(ع) الگوی فداکاری برای هدف الهی است

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین(ع) الگوی فداکاری برای هدف الهی، فداکاری با دادن جان خود، جان عزیزان خود، اسارت اهل‌بیت، تحمل این حادثه سخت برای اسلام است.

به گزارش ایکنا از کرمان؛ به نقل از دفتر نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری امروز شنبه، 9 فروردین‌ماه، با تبریک سوم شعبان سالروز تولد امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: خداوند به عظمت مولود این روز، بلایا را به‌ویژه بیماری که ملت ایران و بسیاری از کشورها درگیر آن هستند رفع بفرماید و به روح امام خمینی(ره) و همه شهیدانی که در راه حسین‌بن علی(ع) بذل جان کردند به‌ویژه سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهیدان فداکار راه سلامت صلوات و رحمت خاصه حق تعالی نصیب گرداند.

وی افزود: در روز سوم شعبان کسی متولد شد که سرنوشت اسلام، به او، به قیام او، به فداکاری او، به اخلاص او بسته بود، حسین‌بن علی(ع) در تاریخ بشریت، یک حقیقتی را در مقابل چشم بشریت گذاشت که هرگز فراموش نخواهد شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امام حسین(ع) الگوی فداکارىِ برای هدف الهی، فداکارىِ با دادن جان خود، جان عزیزان خود؛ اسارت اهل‌بیت، با آن فجاعت، تحمّل این حادثه سخت برای اسلام است، برای اینکه ظلم‌ستیزی در تاریخ بشریت بماند و خیلی‌ها در راه خدا شهید شدند، در رکاب پیغمبر(ص)، در رکاب امیرالمؤمنین، در رکاب انبیاء الهی، هیچ‌کدام با حادثه‌ی کربلا قابل مقایسه نیست.

علیمرادی تصریح کرد: بین آن کسی که با تحسین یاران و همراهان و به امید فتح وارد میدان می‌شود، می‌جنگد و شهید می‌شود و بین آن کسی که در یک دنیای ظلمانی، در هنگامه‌ای که همه‌ بزرگان دنیای اسلام از همراهی با او سر باز می‌زنند فرق است.

وی افزود: از حسین‌بن‌علی(ع) باید درس آموخت؛ درس حسین‌بن‌علی این است که برای حق، عدل، اقامه‌ عدل، مقابله‌ با ظلم، باید همیشه آماده بود و باید موجودی خود را به میدان آورد و به فضل الهی ملت ایران این درس را از حسین‌بن‌علی (ع) آموخته است و چهل سال است که قاطبه‌ ملت ایران در این راه حرکت می‌کند و با این روحیه وارد میدان شدند، یک بنای ظلم را در ایران ویران و به جای آن بنای اسلامی پایه‌گذاری کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ملت ایران، عاشورائی وارد میدان شد و تا امروز روز به‌روز با موفقیت پیش رفته و مردم دنیا می‌بینند ایرانِ دوران طاغوت کجا و ایرانِ جمهوری اسلامی کجا؛ در علم، در سیاست، در امنیت، در تسلط بر حوادث منطقه، در تأثیر در حوادث جهان، در امید و اعتمادبه‌نفس در پیمودن راه عزّت و سعادت و ان‌شاءالله روزبه‌روز این ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha