ورود به شهرها فقط برای افراد ساکن همان شهر مجاز است
کد خبر: 3887629
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
فدائی:

ورود به شهرها فقط برای افراد ساکن همان شهر مجاز است

استاندار کرمان گفت: ورود به شهرها فقط برای افراد ساکن همان شهر مجاز است و مسافران حق ورود به شهرهای دیگر را ندارند و افراد غیرساکن باید از کنارگذرها عبور کنند تا به شهر خودشان برسند.

به گزارش ایکنا از کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان امروز جمعه، 8 فروردین‌ماه گفت: تعطیلی اصناف و بازاریان، مراکز آموزشی، پارک‌ها و بوستان‌ها، مراکز ورزشی، تجمعات و مراسم‌ها نیز که در ستاد استانی مدیریت کرونا به تصویب رسیده بود نیز در این طرح تاکید شده و با جدیت بیشتر دنبال می‌شود.

وی افزود: در این تمرکز بر محدودیت شدید ترددها و سفرها است، هیچ‌کس نباید به سفر برود و افراد مسافر هم باید به محل مسکونی خود برگردند.

استاندار کرمان بیان کرد: ورود به شهرها فقط برای افراد ساکن همان شهر مجاز است و مسافران حق ورود به شهرهای دیگر را ندارند و افراد غیرساکن باید از کنارگذرها عبور کنند تا به شهر خودشان برسند.

فدائی تصریح کرد: ملاک تشخیص افراد بومی و ساکن، دو رقم آخر کد ملی، پلاک و بیمه نامه خودرو است و محدودیت‌های حداکثری در حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی اعمال می‌شود و استانداران در حد ضرروت می‌توانند اجازه فعالیت به این موارد بدهند.

استاندار کرمان اظهارکرد: کلیه خودروهای حمل بار و مواد غذایی، پلیس، نیروهای امدادی و درمانی، اورژانس و آتش‌نشانی از ممنوعیت تردد داخل شهرها مستثنی هستند و کلیه مراکز آموزشی، پارک‌ها و بوستان‌ها، مراکز ورزشی و استخرها و کلیه مکان‌های محل تجمع، تعطیل خواهند بود و با قاطعیت با آن برخورد می‌شود.

فدائی گفت: هر مراسم رسمی و غیررسمی که موجب تجمع افراد شود، ممنوع است و کارمندان هم طبق بخشنامه قبلی وزارت کشور باید اقدام کنند و تا یک سوم نیروها در ادارات با تشخیص مدیر حضور داشته باشند و اداره‌ای تعطیل نیست.

وی با بیان اینکه ضمانت‌های اجرایی هم برای طرح دیده شده است، تصریح کرد: هر اقدامی که تهدید علیه بهداشتی عمومی باشد، ممنوع بوده و مرتکبان به حبس تا یک سال محکوم می‌شوند.

فدائی افزود: توقیف خودروی افراد متخلف تا یک ماه با اخذ هزینه‌های جاری مثل هزینه انتقال به پارکینگ و ... و پرداخت خلافی‌ها به اضافه جریمه نقدی 500 هزار تومانی و همچنین پلمب واحدهای صنفی متخلف به مدت یک ماه نیز در قانون دیده شده است.

بر اساس این گزارش، 70 پست کنترلی در شهرستان‌های استان دایر خواهد شد و طبق دستورالعمل طرح ملی کاهش زنجیره انتقال کرونا ویروس، از خروج افراد بومی و ورود افراد غیربومی به شهرها ممانعت می‌شود.

بنا به تصویب ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و در راستای کاهش زنجیره انتقال کرونا ویروس، 12 و 13 فروردین ماه خروجی تمام شهرها به سمت مراکز گردشگری مسدود بوده و همچنین از تجمعات تحت عنوان سیزده‌بدر جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha