جلوگیری از گسترش کرونا با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج
کد خبر: 3886263
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

جلوگیری از گسترش کرونا با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان گفت: ما سد بلای مردم هستیم و در شرایط حساسی که امروز مردم ما در آن قرار دارند باید شرایط را طوری فراهم کنیم که با کمک ظرفیت بسیج از گسترش بیشتر این ویروس پیشگیری کرده تا به زودی از آن خارج شویم.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از سپاه استان، سرهنگ سیاوش مسلمی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان امروز چهارشنبه، 28 اسفندماه با بیان اینکه سپاه و بسیج از ابتدای انقلاب در عرصه‌های مختلف ورود کرده و همیشه در صحنه و در خط مقدم حضور داشتند، گفت: به واسطه مشکلاتی که اپیدمی و شیوع کرونا امروز ایجاد کرده و بخش‌های متعددی از جامعه را درگیر کرده حضور در این عرصه نیز اهمیت داشت.

وی با اشاره به ظرفیت گسترده و کارنامه درخشانی که امروز بسیج دارد، افزود: به این واسطه امروز با کمک مردم و برای مردم به میدان آمدیم و وظایف و کارهایی را به عهده گرفتیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اجرای طرح ملی بسیج مباره با ویروس کرونا بیان کرد: این طرح از طرح‌های مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و فرمانده سپاه پاسداران نیز بر ورود در این حوزه تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: ما سد بلای مردم هستیم و در شرایط حساسی که امروز مردم ما در آن قرار دارند باید شرایط را طوری فراهم کنیم که با کمک ظرفیت بسیج از گسترش بیشتر این ویروس پیشگیری کنیم تا به زودی از آن خارج شویم.

مسلمی با اشاره به اینکه ما ظرفیت عظیم بسیج را در اختیار داریم و در این راستا 23 هزار بسیجی را برای این طرح سازماندهی کردیم، اظهار کرد: 14 هزار نفر تنها برای کمک به مراکز علوم پزشکی و درمانی آماده هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در این طرح باید در کمک به وزارت بهداشت باید به آن پرداخته شود در حوزه تولید محتوا است، افزود: 31 هزار بروشور آموزشی در این راستا تهیه و توزیع شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به حضور بسیجیان در مراکز پرجمعیت و حاشیه شهر کرمان و آموزش چهره به چهره افراد، گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون به 32 هزار نفر آموزش چهره به چهره انجام شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح شناسایی و غربالگری بیماران در کنار کارشناسان علوم پزشکی حضور داریم، گفت: با توجه به التهاباتی که در فضای مجازی وجود دارد تاکنون 5 هزار و 400 دقیقه مستند از اقدامات و فعالیت علوم پزشکی در فضای مجازی منتشر و منعکس شده است.

مسلمی با اشاره به کمبود ماسک و تقاضایی که در جامعه در این زمینه وجود دارد، گفت: سپاه در حوزه نیز ورود کرده و تا این لحظه 22 کارگاه با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و مجوز صنعت و معدن توسط سپاه و بسیج راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 200 چرخ خیاطی در 6 کارگاه تولید ماسک در شهر کرمان مشغول فعالیت هستند، افزود: در این کارگاه‌ها تاکنون 59 هزار و 850 عدد ماسک تولید و 50 هزار و 670 ماسک و دستکش توزیع شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به حضور خودجوش و جهادی بسیجیان در ضدعفونی معابر تصریح کرد: در حال حاضر هزار و 174 گروه جهادی و خودجوش در این حوزه فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز همه آحاد بسیجیان در صحنه مبارزه و مقابله با کرونا هستند، گفت: بسیج جامعه پزشکی کرمان یک هفته پایانی درمان بیماران کرونا در نقاهتگاه از آن‌ها پذیرایی می‌کند.

مسلمی با بیان اینکه سپاه برای کسانی که به واسطه کرونا شغل خود را از دست دادند و در وضعیت بد معیشتی قرار دارند هم برنامه دارد تأکید کرد: به 15 هزار نفر از کسانی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند بسته معیشتی داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha