برنامه‌های حج ۹۹ بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب پایه‌گذاری شده است
کد خبر: 3881604
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

برنامه‌های حج ۹۹ بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب پایه‌گذاری شده است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در حج و زیارت کرمان گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که باید مسائل را به‌صورت پویا و جهش‌دار حرکت دهیم، امسال نیز بعثه مقام معظم رهبری برنامه‌های خود را بر همین اساس پایه‌گذاری کرده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسین سازندگی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در حج و زیارت استان امروز چهارشنبه، 7 اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: کار بعثه مقام معظم رهبری در ایام حج بیشتر مسائل فرهنگی است که به دو بخش قبل از موسم حج و در حین حج تقسیم می‌شود.

وی افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که باید مسائل را به‌صورت پویا و جهش‌دار حرکت دهیم، امسال نیز بعثه مقام معظم رهبری برنامه‌های خود را بر همین اساس پایه‌گذاری کرده است.

حجت‌الاسلام سازندگی بیان کرد: اولین برنامه که برای حج تمتع سال آینده انجام شده، مصاحبه روحانیان حج است و تاکنون مصاحبه‌ها و امتحانات روحانیان حج به‌صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می‌شود اما امسال به‌صورت حضوری و مصاحبه‌ای انجام شد.

وی تصریح کرد: به هر کاروان‌ اعلامی از طرف حج و زیارت، یک روحانی برای تبلیعات کاروان و مسائل فرهنگی قرار می‌گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در حج و زیارت استان اظهار کرد: با توجه به تعداد افرادی که در کاروان‌ها ثبت‌نام‌ می‌کنند اگر تعداد بانوان کاروان بیشتر باشد برای هر کاروان، یک معینه (بانوان طلبه‌ای که در امتحانات بعثه رهبری شرکت کرده و قبول می‌شوند) در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان داد: برای زائران مدینه قبل، ۱۲ جلسه و مدینه بعد، ۱۰ جلسه آموزشی در کشور برگزار می‌شود و استان کرمان بر اساس اینکه دو سال گذشته مدینه بعد بوده امسال مدینه قبل است و به همین دلیل باید ۱۲ جلسه آموزشی برگزار شود.

حجت‌الاسلام سازندگی تأکید کرد: کلاس‌های آموزشی نیز در عربستان برگزار می‌کنیم و مناسک احرام حج در مکه به‌صورت کامل آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha