۵ بنای تاریخی استان کرمان به بخش خصوصی واگذار می‌شود
کد خبر: 3881402
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

۵ بنای تاریخی استان کرمان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان از واگذاری ۵ بنای تاریخی به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان امروز سه‌شنبه، ۶ اسفندماه گفت: کاروانسرای خانه سرخ سیرجان، عمارت موسی خانی شهربابک، خانه ایرانمنش بافت، خانه بهادرالملک بردسیر و ارگ راین از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان مرمت بناهای تاریخی مذکور ۱۲ تا ۱۸ ماه تعیین شده است، افزود: پس از انجام فعالیت‌های مرمتی، این بناها با کاربری فرهنگی و گردشگری فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بیان کرد: قدمت کاروانسرای خانه سرخ شهرستان سیرجان، عمارت موسی خانی شهرستان شهربابک و خانه بهادرالملک شهرستان بردسیر به دوره قاجاریه بازمی‌گردند و خانه ایرانمنش شهرستان بافت در دوره پهلوی اول و ارگ راین نیز در دوره صفویه تا قاجاریه بنا شده‌اند.

فعالی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم وزارت میراث فرهنگی مشارکت دادن بخش خصوصی در بحث مرمت و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی است، اظهار کرد: بناهای تاریخی در قالب واگذاری به بخش خصوصی پس از مرمت، بهسازی و استحکام‌بخشی به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان تأکید کرد: علاقه‌مندان برای اطلاع از شرایط واگذاری بناهای تاریخی استان کرمان می‌توانند به امور قراردادهای اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۰۳۴-۳۲۸۱۶۵۰۴-۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha