دایرةالمعارف دفاع مقدس استان کرمان در حال تدوین است
کد خبر: 3881279
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

دایرةالمعارف دفاع مقدس استان کرمان در حال تدوین است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کرمان با بیان اینکه دایرةالمعارف دفاع مقدس این استان در حال تدوین است، گفت: پژوهش‌های راهبردی در حوزه دفاع مقدس از رسالت‌های این بنیاد است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمود مهدوی‌فرد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امروز سه‌شنبه، ۶ اسفندماه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با مأموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت و با هدف حفاظت و بهره‌‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران‌‌بهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس تشکیل شده است.

وی افزود: به‌دنبال این هستیم که دستاوردهای ارزشمند دوران هشت سال دفاع مقدس در بخش‌های مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی را که از سوی رزمندگان به یادگار گذاشته شده در قالب کتاب‌های شهدا، سیره شهدا و حفظ آثار شهدا ترویج دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان از راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز در این بنیاد خبر داد و بیان کرد: این هیئت با هدف تولید محصولاتی در راستای نیاز جامعه فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه دایرةالمعارف دفاع مقدس استان کرمان در حال تدوین است تا به‌عنوان مرجع دفاع مقدس استان کرمان باشد، تصریح کرد: پژوهش‌های راهبردی در حوزه دفاع مقدس در تحقیق، شناسایی، جمع‌آوری و تدوین آثار مختلف و گسترش فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس بر اساس رشادت‌های رزمندگان استان کرمان از دیگر رسالت‌های این بنیاد است.

مهدوی‌فر نشر مجموعه دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین وظایف این اداره‌کل دانست و اظهار کرد: از دستگاه‌ها و نخبگان برای معرفی بهتر شهدا به نسل آینده کمک گرفته‌ایم.

وی شهید قاسم سلیمانی را فرمانده شهدا دانست و بیان کرد: اولین کنگره شهدا در کشور در استان کرمان در سال ۱۳۷۷ برگزار شد و بعد از ۲۰ سال دومین کنگره شهدای استان در کرمان اجرا شد که زبان‌زد خاص و عام در سطح کشور شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان ادامه داد: برای معرفی شهید یوسف‌الهی تولیداتی در قالب نرم‌افزار و تولید محتوا در فضای مجازی، کتاب من حسین پسر غلامحسین هستم و ... را داریم.

وی هر شهید را یک نماد و الگو دانست و تصریح کرد: ۶۵۰۰ شهید در استان کرمان داریم؛ لذا در استان ۶۵۰۰ الگو داریم و ما فقط توانستیم فقط تعداد محدودی از آن‌ها را معرفی کنیم.

مهدوی‌فر با بیان اینکه دست یاری به سمت همه نویسندگان و اصحاب رسانه برای معرفی بهتر شهدا دراز می‌کنیم، بیان کرد: با همفکری رسانه‌ها و نویسندگان می‌توانیم تولیدات خود را هدفمند کرده و تولیداتی براساس ذائقه مردم داشته باشیم.

وی با اشاره به عملیات‌ها و نقش لشکر ۴۱ ثارالله کرمان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: باید دایرةالمعارف اقدامات و نقش لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان در دوران دفاع مقدس را تدوین کنیم تا بتوانیم رشادت‌های رزمندان این لشکر را به مردم ایران و حتی جهان معرفی کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان تأکید کرد: مستندات، فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های هنری نیز برای معرفی شهدای استان تولید شده است که این تولیدات باید بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha