برگزاری کارگاه «سبک زندگی اسلامی» در جهاددانشگاهی کردستان
کد خبر: 3879678
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

برگزاری کارگاه «سبک زندگی اسلامی» در جهاددانشگاهی کردستان

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان گفت: کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با اولویت «سبک زندگی اسلامی» فردا، ۳۰ بهمن‌ماه در جهاددانشگاهی کردستان برگزار می‌شود.

مجید آوج، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کارگاه آموزشی  مهارت‌های زندگی با اولویت «سبک زندگی اسلامی» با حضور سید مصطفی حسینی شاهرودی، معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان فردا، 30 بهمن‌ماه در جهاددانشگاهی کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ثبت‌نام 50 نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان در این دوره آموزشی افزود: این دوره آموزشی در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه مفاهیم کاربردی قرآن در عرصه‌های مختلف زندگی به ویژه مهارت‌های زندگی اسلامی برگزار خواهد شد.

آوج به اهداف برگزاری این دوره آموزشی اشاره و عنوان کرد: آشنایی با مفاهیم قرآنی، شاخص‌ها و الگوهای اسلامی و دینی، شناسایی قلمرو سبک زندگی اسلامی و بیان ارزش‌ها، چگونگی ارزیابی زندگی خود و مطابقت آن با معیارهای برآمده از الگوهای دینی، افزایش سطح آگاهی دانشگاهیان از مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی، ایجاد زمینه تجلی استعدادها و خلاقیت‌های افراد در ارتباطات میان فردی از اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

وی به بُعد فردی - اعتقادی در سبک زندگی اسلامی به عنوان یکی از سرفصل‌های این کارگاه آموزشی اشاره و بیان کرد: نقش دینداری و خداباوری در پیشبرد سبک زندگی اسلامی، جایگاه نماز و مسجد، نقش و جایگاه هدفمندی زندگی در رشد و ارتقای سبک زندگی اسلامی، نقش همت و تلاش در تحقق سبک زندگی اسلامی از مباحث مطرح شده در این بخش می‌باشد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان اعلام کرد: در بُعد فرهنگی ـ اجتماعی به بررسی شاخص‌ها و ویژگی‌های پرورش و تربیت فرزندان در سبک زندگی اسلامی، تبیین و حفظ  کرامت زن در خانواده اسلامی و شناخت عفت و غیرت دینی برمبنای سبک زندگی اسلامی الگوهای فرهنگی خانواده اسلامی و الگوهای فرهنگی جامعه اسلامی پرداخته می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در بُعد اقتصادی سبک زندگی اسلامی نیز ترویج الگوی صحیح مصرف در زندگی اسلامی، آشنایی با نقش اقتصاد در خانواده، جایگاه اشتغال و بیکاری در سبک زندگی اسلامی،  ترویج تولید داخلی و ایجاد رقابت در کیفیت و عرضه محصولات تولیدی و جایگاه پس‌انداز و نقش آن در اقتصاد خانواده و اجتماع مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha