پرداخت منابع قرض‌الحسنه به کارکنان بانک‌ها را تکذیب می‌کنم
کد خبر: 3879669
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در گفت‌وگو با ایکنا:

پرداخت منابع قرض‌الحسنه به کارکنان بانک‌ها را تکذیب می‌کنم

مهدیان اظهار کرد: حتی یک ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به کارمندان هیچ بانکی داده نمی‌شود. حداقل درباره بانک توسعه تعاون می‌توانم با قاطعیت بگویم که تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ 4 درصد به کارمندان پرداخت نمی‌شود.

حجت الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون

حجت‌الله مهدیان، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره وضعیت فعالیت‌های قرض‌الحسنه در نظام بانکی کشور و همچنین در این بانک پرداخت و گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش‌های مختلف در نظام بانکی کشور از جمله در بانک توسعه تعاون در حال ارائه است. از جمله مواردی که تسهیلات قرض‌الحسنه ارائه می‌شود در زمینه ازدواج، کمک به زنان سرپرست خانوار و کمک به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) است.


  • بیشتر بخوانید:

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به زنان سرپرست خانوار


وضعیت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک توسعه تعاون

وی ادامه داد: همچنین مددجویان سازمان بهزیستی و مددجویان بنیاد شهید نیز در زمره استفاده‌کنندگان از این تسهیلات هستند. تمام این خدمات قرض‌الحسنه‌ای در بانک توسعه تعاون نیز ارائه می‌شوند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون درباره آینده وام‌های قرض‌الحسنه در این بانک اظهار کرد: این تسهیلات قرض‌الحسنه را با نرخ 4 درصد و مطابق با سهمیه‌ای که از طرف بانک مرکزی برای بانک توسعه تعاون تعیین شده است پرداخت می‌کنیم و این روال همه ساله بانک بوده و خواهد بود.

نرخ تسهیلات کارمندی به هیچ وجه 4 درصد نیست

مهدیان در پاسخ به انتقاداتی که مبنی بر ارائه بخش زیادی از تسهیلات قرض‌الحسنه به کارکنان بانک‌ها بود، یادآور شد: حتی یک ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به کارمندان هیچ بانکی داده نمی‌شود. البته مدیران بقیه بانک‌ها هم می‌توانند در این مورد صحبت کنند اما حداقل درباره بانک توسعه تعاون می‌توانم با قاطعیت بگویم که تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ 4 درصد به کارمندان پرداخت نمی‌شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: نرخ تسهیلات کارمندی به هیچ وجه 4 درصد و قرض‌الحسنه نیست. البته سیستم بانکی کشور به صورت هماهنگ، تسهیلاتی را به کارکنان خود و مشابه سایر مردم پرداخت می‌کند، اما به هیچ وجه از محل منابع قرض‌الحسنه نیست و چنین اخباری را تکذیب می‌کنم.

انتهای پیام
captcha