ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت در دانشگاه‌ها
کد خبر: 3879635
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت در دانشگاه‌ها

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: لازم است فرهنگ مهدویت را در مدارس، دانشگاه‌ها و مناسبت‌ها ترویج دهیم.

ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت در دانشگاه‌ها

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از دفتر امام جمعه یاسوج، حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان، روز گذشته، 28 بهمن‌ماه در جمع اعضای بنیاد مهدویت استان، گفت: مهدویت یک مسئله مهم و حیاتی است و بیگانگان بیشتر از ما در این زمینه، نشست‌ برگزار می‌کنند.

وی افزود: مهدویت یک مسئله تاریخی است که تحول عظیمی در کره خاکی رقم می‌زند و همه ملت‌ها در این زمینه اتفاق نظر دارند.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: افرادی که برای آینده جهان برنامه‌ریزی می‌کنند نسبت به این مسئله توجه جدی داشته و لحظه‌شماری می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: طبق نظریه دشمنان، شیعیان در طول تاریخ مقاوم و حماسه‌ساز بوده‌اند و حضوری فعال در عرصه‌های مهم داشته و دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان سه عنصر را مدنظر شیعیان در همه عرصه‌ها می‌دانند، اضافه کرد: آن‌ها عاشورا را آغازی برای شیعه، رهبری علما و مهدویت را از جمله این عناصر می‌دانند که شیعه با توجه به اینها در صحنه حضور پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان، ضمن تأکید بر اینکه احادیث فراوانی درباره انتظار و ظهور وجود دارد، یادآور شد: اعتقاد و امید به آینده، شاخص‌ها، سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و مقاومت باید مدنظر باشد.

حجت‌الاسلام حسینی ابراز کرد: امروز ما امید داریم که آینده از آن تشیع است و باید این امید حفظ شود. انقلاب ما اهداف عالی، رهبران متعالی و آرمان‌های ارزشمندی در دنیا دارد، در این راستا، دشمنی‌ها و سرسختی‌ها با ایران اسلامی متفاوت است.
وی رهبری، انقلاب، نظام، ارزش‌ها، آرمان‌ها و ... در ایران اسلامی را متفاوت از سایر دنیا دانست و ابراز شد: پیروزی‌های ما هم در این مسیر سخت نیز متفاوت است.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: در دل سخت‌ترین مشکلات پیروزی‌هایی نصیب ملت می‌شود که با حساب و کتاب عادی باید شکست بخورد، اما پیروزی نصیب ما شد. مقاومت ملت برگرفته از اندیشه مهدویت است، وعده الهی در این زمینه محقق می‌شود و باید در این راستا برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه در مدارس، دانشگاه‌ها و مناسبت‌ها باید فرهنگ مهدویت را ترویج دهیم، اضافه کرد: باید ضمن تقویت برنامه‌های مهدویت، از ظرفیت بالای مردمی در این راستا استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ادارات، مساجد و هیئت‌های مذهبی و مسجدی باید در وسط میدان باشند، بیان کرد: دشمن برای اضمحلال عقاید فعالیت می‌کند و ما نیز باید جهت خنثی کردن توطئه‌های آن‌ها تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: باید برای نونهالان، پیش‌دبستانی‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها برنامه داشته باشیم و این کار می‌تواند تحول عظیمی در جامعه ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha