تأثیر مشارکت حداکثری در تغییر محاسبات دشمنان / چرا نباید با صندوق آرا قهر کرد
کد خبر: 3879388
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
حجت‌الاسلام اکرمی مطرح کرد:

تأثیر مشارکت حداکثری در تغییر محاسبات دشمنان / چرا نباید با صندوق آرا قهر کرد

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس در دوم اسفندماه تأثیرات مهمی در جایگاه بین‌المللی ایران دارد، گفت: دنیا وقتی ببینید مردم با همه فشارها و تهدیدها باز هم به سرنوشت خود حساس و علاقه‌مند هستند و در انتخابات شرکت می‌کند قطعا محاسبات و طرح‌های خود را نسبت به ایران تغییر می‌دهد و متوجه می‌شود نمی‌تواند با ادبیات تهدید و زور با ملت ایران صحبت کند و اگر هم بخواهد به رویه فعلی رفتار با ایران ادامه دهد ثمر و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره آثار داخلی و بین‌المللی مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس گفت: ایران پس از 22 بهمن 1357 و تأسیس جمهوری اسلامی جایگاه دیگری در جهان پیدا کرد. در زمان شاه، ایران را با نفت، شاه و برخی آثار باستانی می‌شناختند اما با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به عنوان کشوری مقاوم، ضد ظلم و علیه شرق و غرب و امریکا شناخته می‌شود که با گذشت 41 سال علیرغم همه فشارها و تحریم‌ها و جنگ نظامی توانسته خود را حفظ کرده و بر اقتدارش بیفزاید و استقلال به معنی واقعی داشته باشد؛ این نمایی است که از ایران به دنیا نشان داده می‌شود.

آثار داخلی و خارجی مشارکت حداکثری

وی افزود: یکی از تفاوت‌های عمده دیگر ایران پس از انقلاب با پیش از انقلاب انتخابات و مشارکت و حضور گسترده مردم در عرصه‌های سیاسی است. انتخابات مجلس که در دوم اسفند ماه برگزار می‌شود سی و هفتمین انتخابات در 4 سال از عمر جمهوری اسلامی است که در هیچ کشوری سابقه ندارد که در این مدت این تعداد انتخابات برگزار شود که پیام‌های داخلی و خارجی خاص خود را دارد.

حجت‌الاسلام اکرمی بیان کرد: ارزش داخلی مشارکت حداکثری این است که بیانگر تداوم پایبندی مردم به آرمان‌ها و اهداف اصیل انقلاب و امام(ره) است. یکی از ابعاد قانون اساسی و لوازم جمهوری اسلامی انتخابات است و حضور در آن عمل مردم به میثاق است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: در واقع حضور مردم نشانه رشد و بلوغ آنهاست که به خوبی مسائل ساختاری و آرمان‌های بنیانی انقلاب را از تصمیمات مسئولان و مشکلات اقتصادی تفکیک می‌کند و به دلیل نارضایتی و گلایه از مسئولان، اصل انقلاب را زیر سؤال نمی‌برند.

وی افزود: پیام خارجی مشارکت حداکثری مردم این است که مردم در جمهوری اسلامی از آزادی و استقلال برخوردارند و خودشان در تعیین سرنوشت کشور نقش اصلی را ایفا می‌کنند و هیچ قدرتی نمی‌تواند نظرات و خواست خود را به مردم تحمیل کند.

حجت‌الاسلام اکرمی یادآور شد: دنیا وقتی ببینید مردم با همه فشارها و تهدیدها باز هم به سرنوشت خود حساس و علاقه‌مند هستند و در انتخابات شرکت می‌کند قطعا محاسبات و طرح‌های خود را نسبت به ایران تغییر می‌دهد و متوجه می‌شود نمی‌تواند با ادبیات تهدید و زور با ملت ایران صحبت کند و اگر هم بخواهد با زور و تهدید با ایران برخورد کند و به رویه فعلی رفتار با ایران ادامه دهد ثمر و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

بهترین پاسخ به کسانی که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند

حجت‌الاسلام اکرمی درباره بهترین پاسخی که می‌توان به کسانی که قصد حضور در انتخابات ندارند، ارائه کرد، گفت: زمانی هست که مردم دنبال گزینه مطلوب و ایده‌آل هستند اما به هر دلیلی در دسترس نیست ولی این نباید باعث شود که گزینه مقبول نیز نادیده گرفته شود و اصلا در انتخابات شرکت نکنند.

وی اضافه کرد: 16 هزار داوطلب برای 290 کرسی مجلس ثبت نام کردند که 7هزار نفر آنها تأیید شده‌اند و لذا نباید در این وضعیت با صندوق آرا قهر کرد. نکته دیگر اینکه اگر مردم در انتخابات شرکت کنند می‌توانند عملکرد مجلس را نقد کرده و نمایندگان را مورد سؤال قرار دهند، اما کسی که در انتخابات شرکت نمی‌کند خود را از حق نقد و سؤال مسئولان محروم کرده است. و لذا نباید صفر و صدی عمل کرد و بین صفر و صد، گزینه مقبول را برگزید.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha