راه‌اندازی کارگروه استانی ترویج فرهنگ وقف در کرمان
کد خبر: 3874405
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

راه‌اندازی کارگروه استانی ترویج فرهنگ وقف در کرمان

گروه اجتماعی ــ مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف کرمان گفت: در راستای رویکردهای فرهنگی در تبلیغ سنت حسنه وقف در جامعه، کارگروهی متشکل از مسئولان ادارات و نهادهای فرهنگی و مذهبی در کرمان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره کل اوقاف وامور خیریه استان کرمان، روح‌الله رستمی‌نژاد، مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، گفت: یکی از اقدامات مهم سازمان اوقاف در راستای تبلیغات اثر گذار ترویج فرهنگ وقف، مشارکت و فعال کردن دستگاه‌های فرهنگی در موضوعات مرتبط با وقف در جامعه می‌باشد .

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین خصوصیات بارز سنت حسنه وقف حل مشکلات ریشه‌ای جامعه و کمک به تولید و رفع موانع مشکلات اقتصادی با توسعه موقوفات می‌باشد افزود: برای تحقق این مهم باید یکسری زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه تدوین شود.

رستمی بیان کرد: در همین راستا اداره کل اوقاف کرمان با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط استان کرمان، کارگروه فرهنگی ترویج سنت حسنه وقف را در استان کرمان تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: طی جلسه‌ای با حضور جمعی از اساتید، مدیران دانشگاهی دانشگاه‌های شهید باهنر و پیام نور استان کرمان، مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی و مدیران فرهنگی حوزوی استان کرمان کارگروهی با موضوع ظرفیت وقف تشکیل شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه این جلسه به عنوان اولین اقدام اجرایی در تشکیل کارگروه ترویج فرهنگ وقف در استان برگزارشد، تأکید کرد: گسترش ترویج فرهنگ وقف با ایجاد وقف‌های نوین و در راستای نیازهای جامعه، ترغیب نگاه واقفان و خیران به سمت وقف مرتبط با نیازهای روز جامعه و اهمیت مشاوره وقف از جمله بحث‌های تبادل نظر در جلسه کارگروه استان کرمان بود و در آینده نیز برنامه‌های برای توسعه و هدفمندی مقوله ترویج فرهنگ وقف نیز در دستور کار این کار گروه می‌باشد.

انتهای پیام
captcha