یادواره «لشگر فرشتگان و حماسه زینبی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3874403
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
‌در مدارس کرمان؛

یادواره «لشگر فرشتگان و حماسه زینبی» برگزار می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کرمان از برگزاری یادواره‌های شهدای دانش‌آموزی «لشگر فرشتگان و حماسه زینبی» در مدارس استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کرمان، مهران شیخی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان روز گذشته یکشنبه، 6 بهمن‌ماه از آغاز برگزاری یادواره‌های «لشکر فرشتگان و حماسه زینبی» با محوریت کار دانش‌آموزی در مدارس کرمان خبر داد و گفت: تفاوتی که این یادواره‌ها با دیگر یادواره‌ها دارد در سبک برگزاری آن است.

وی با بیان اینکه این یادواره‌ها نه مداح دارد و نه سخنران، افزود: در این یادواره‌ها خانواده‌های شهدا سخنران مراسم هستند و خانواده‌های شهدا از خاطرات و از ارتباطی که با شهدا داشتند و سبک زندگی آن‌ها برای دانش‌آموزان می‌گویند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کرمان بیان کرد: در یادواره‌هایی با این سبک و سیاق به‌دنبال آن هستیم تا ارتباط مستقیم بین خانواده شهدا و دانش‌آموز رقم خورده و دانش‌آموزان از همان مرکز اصلی که خانواده شهدا هستند، نه با رابطه و نه از سوی شخص دیگری سبک زندگی فردی را که در نهایت به سعادت رسیده و شهید شده، درک کنند.

وی با بیان اینکه‌ تاکنون نزدیک 10 این یادواره‌ با همکاری بنیاد حفظ آثار در شهر کرمان برگزار شده است، تصریح کرد: قرار است این یادواره‌ها به کشور ارائه شده و برگزاری یادواره شهدا در مدارس به این سبک به دیگر استان‌ها نیز ابلاغ شود.

شیخی با بیان اینکه قرار است از 16 بهمن‌ماه و با همکاری آموزش و پرورش، بنیاد حفظ آثار و تشکل‌های دانش‌آموزی به‌ویژه اتحادیه‌های انجمن‌های دانش‌آموزی، این یادواره‌ها در تمامی مدارس استان برگزار شود، افزود: به تعداد همه شهدای دانش‌آموز قرار به برگزاری یادواره شهدا در مدارس است.

وی با بیان اینکه این یادواره‌ها می‌تواند در قالب‌های مختلفی برگزار شده و با تغییر نام کلاس‌های درس و برگزاری صبحگاه روزی با شهید در برخی از مدارس همراه باشد، تأکید کرد: هزار و 275 شهید دانش‌آموز در استان کرمان وجود دارد و کوچکترین شهید دفاع مقدس کرمان نیز علی ذاکری است که یادواره این شهید بزرگوار حدود یک ماه و نیم پیش در منوجان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha