برگزاری اولین یادواره شهدای عشایر کرمان در جیرفت
کد خبر: 3873785
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

برگزاری اولین یادواره شهدای عشایر کرمان در جیرفت

گروه سیاست و اقتصاد - اولین یادواره ۱۲۰۰ شهید عشایر استان کرمان با حضور رئیس‌ سازمان بسیج مستضعفین و استاندار کرمان دیروز عصر پنج‌شنبه، 3 بهمن‌ماه در مصلای جیرفت برگزار شد

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمد مطهری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان در تشریح خدمات انجام شده با محوریت این جشنواره به عشایر استان اظهار داشت: استان کرمان 6 هزار و 500 شهید تقدیم کرده که تعداد یک هزار و 200 شهید جامعه عشایر است که محفل امروز به‌نام آنهاست.
وی افزود: تاکنون 26 جلسه برای خدمت‌رسانی به عشایر برگزار شده که به برخی از اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره می‌کنیم.
جانشین سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: برگزاری سه دوره مسابقات قرآن و یک هزار و 200 ختم قرآن به تعداد شهدای عشایر، اعزام دانش‌آموزان عشایر به راهیان نور، ساخت مستند شهید قباد شمس‌الدینی، نامگذاری ساختمان علوم‌پزشکی جیرفت به‌نام شهدای عشایر و نامگذاری پنج خیابان به‌نام شهدای عشایر از جمله این اقدامات بوده است.
مطهری بیان کرد: در بحث خدمات‌رسانی و زیرساخت هم زیرسازی به مسافت 39 کیلومتر و احداث 44 کیلومتر راه صورت گرفته و در بحث برق تخصیص 12 میلیارد تومان برای برق عشایر و اختصاص 100 میلیون تومان برای آب و ساخت 580 استخر ذخیره آب دیگر خدماتی بوده که انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در خصوص ارتباطات، اتصال 35 نقطه عشایری به شبکه تلفن انجام شده، در زمینه بهداشت و سلامت نیز 85 سرویس بهداشتی احداث شده است.
مطهری از افتتاح پایگاه انتظامی در منطقه عشایری و اختصاص 8 میلیارد ریال توسط کمیته امداد برای این قشر و همچنین راه‌اندازی ۵ دکل صدا و سیما یاد کرد و گفت: افتتاح چهار سیل‌بند در مناطق عشایری، ساخت 70 باب منزل مسکونی توسط بسیج سازندگی در مناطق عشایری، کمک به تهیه 50 سری جهیزیه برای عشایر توسط سازمان بسیج از دیگر خدمات بوده است.
وی با اشاره به برگزاری دو همایش وحدت اقوام و مذاهب، به برگزاری جشنواره بومی محلی در شهرستان فهرج اشاره کرد و گفت: در مجموع 22 میلیارد تومان توسط سازمان بسیج به مناطق عشایرنشین استان خدمت‌رسانی شده است.

انتهای پیام
captcha