عشایر استان کرمان یک هزار و 200 شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند
کد خبر: 3873782
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
فدائی:

عشایر استان کرمان یک هزار و 200 شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار کرمان گفت: 4.3 درصد جمعیت استان کرمان عشایر هستند و یک هزار و 200 شهید تقدیم کرده‌اند یعنی نسبت به جمعیت‌شان 5.18 درصد که بیش از پنج برابر در جبهه حضور داشته‌اند و شهید داده‌اند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان دیروز عصر پنج‌شنبه، 3 بهمن‌ماه در اولین یادواره ۱۲۰۰ شهید عشایر استان کرمان با گرامیداشت یاد شهدا، به موقعیت عشایر در استان کرمان اشاره کرد و گفت: عشایر جمعیتی شریف، پرتلاش و زحمت‌کش هستند که همیشه سعی کرده‌اند روی پای خود باشند و کمترین بار بر دوش جامعه داشته‌اند و اقتصادشان را خودشان تامین می‌کنند و به اقتصاد کشور هم کمک می‌کنند و هم در یکپارچگی کشور و دفاع از امنیت نقش بسیار پررنگی دارند.
وی افزود: در موضوع شهادت و خدمت به انقلاب اسلامی عشایر نقش بسیار ارزشمندی دارند.
استاندار کرمان بیان کرد: 4.3 درصد جمعیت استان کرمان عشایر هستند و یک هزار و 200 شهید تقدیم کرده‌اند یعنی نسبت به جمعیت‌شان 5.18 درصد که بیش از پنج برابر در جبهه حضور داشته‌اند و شهید داده‌اند و خیلی بیشتر از سهم خودشان در دفاع از کشور و دفاع مقدس حضور داشتند.
وی تصریح کرد: عشایر کرمان نسبت به کشور هم نقش ارزشمندی داشته‌اند نسبت به کشور 9 درصد جمعیت عشایر کشور برای کرمان است که 12 درصد حضور در عرصه شهادت و در دفاع از انقلاب داشته‌اند.
فدائی اظهارکرد: شهادت هدف نیست بلکه شهادت یک وسیله ارزشمند و گران‌بها است برای حفظ اسلام و اجرای حق و عدالت، شهید با نثار خود خود درخت اسلام را آبیاری می‌کند و اگر خون شهدا نبود از اسلام و مکتب توحید خبری نبود.

انتهای پیام
captcha