بسیج رسانه نقش مهمی در تعالی فکری جامعه دارد
کد خبر: 3873467
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
عسکری:

بسیج رسانه نقش مهمی در تعالی فکری جامعه دارد

گروه فرهنگی ــ امام جمعه رفسنجان گفت: بسیج رسانه یعنی اندیشه بسیجی بر رسانه حکم‌فرماست و نقش مهم و اساسی در بالابردن بصیرت و تعالی فکری جامعه دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه رفسنجان امروز چهارشنبه، 2 بهمن‌ماه در نشست با اعضای بسیج رسانه شهرستان با بیان اینکه ماه بهمن سرفصل مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: بهمن پرخبرترین ماه در تاریخ انقلاب اسلامی است و یادآور ورود امام(ره) و حرکت تاریخی همافران ارتش است.

وی با اشاره به اینکه بسیج رسانه معانی مختلفی دارد و یک معنا حرکت‌دادن و به راه انداختن و هماهنگ‌کردن همه رسانه‌هاست، افزود: یک معنای دیگر با دیدگاه انقلابی نگاه‌کردن و هویت ارزشی پیدا کردن است.

حجت‌الاسلام عسکری بیان کرد: بسیج رسانه در کشور ما بدین معناست که اندیشه بسیجی بر رسانه حکمفرماست، تفکر بسیجی یعنی در خبر صداقت باشد و همان‌ که هست، منتشر شود.

وی تصریح کرد: دروغ، منکر خبررسانی است، مهم‌ترین سرلوحه کار بسیج رسانه بیان محکم و حرف ریشه‌دار مطرح‌ کردن است چنان‌چه قرآن از آن به‌عنوان قول سدید یاد کرده است.

امام جمعه رفسنجان خبررسانی را در دو عرصه انقلابی‌گری و غیرانقلابی‌گری بیان کرد و گفت: ممکن است یک خبر جامعه را به هم بریزد، رسانه باید مانند سد جلوی آن بایستد و بفهمد خبر را چه اندازه به جامعه منتقل کند حتی خبر صادقانه هم ممکن است در جامعه آشوب ایجاد کند باید زمینه فراهم شود و خبر را در آن زمینه منتشر کرد.

وی تأکید کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه که در فضای مجازی به وجود آمده، سلب اعتماد است، بسیج رسانه نقش مهم و اساسی در بالابردن بصیرت و تعالی فکری جامعه دارد.

انتهای پیام
captcha