رونمایی از سامانه «اطلاعات مکانی روستایی کرمان»
کد خبر: 3873178
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

رونمایی از سامانه «اطلاعات مکانی روستایی کرمان»

گروه اجتماعی ــ سامانه اطلاعات مکانی روستایی کرمان صبح امروز با حضور فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، موسوی آیت‌اللهی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، امروز سه‌شنبه، اول بهمن‌ماه در نشست رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی روستاها که با حضور فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، گفت: کرمان پهناورترین استان کشور است که بیش از ۱۸۲ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که ۱۱ درصد از مساحت کشور را داراست.

وی افزود: کرمان دارای ۲۳ شهرستان، ۱۵۱ دهستان، ۱۱ هزار و ۷۵۴ آبادی است که جمعیت سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۸ نفری را در خود جای داده که معادل ۴ درصد از جمعیت کل کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان بیان کرد: یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۵۵۷ نفر در قالب ۳۸۰ هزار خانوار در روستاها ساکن هستند که معادل ۴۱ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

موسوی آیت‌اللهی تصریح کرد: ۲۸ نهاد رسمی در بخش‌های مختلف زیست محیطی، بهداشتی، درمانی و … در روستاها به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

وی به سامانه اطلاعاتی GIS اشاره کرد و افزود: هدف از تشکیل این سامانه در دسترس قرار دادن تمامی اطلاعات دستگاه‌های مرتبط در قالب یک سامانه برای خدمت‌دهی ساده‌تر و سریع‌تر به مردم روستا و یک پارچه کردن خدمات است.

معاون عمرانی استانداری کرمان یادآور شد: با اطلاعاتی که در این سامانه قرار خواهد گرفت و با نصب اپلیکیشن در سیستم گوشی همراه این امکان وجود دارد که اطلاعات مورد نیاز در شرایط بحرانی کارساز در دسترس باشد و منجر به اخذ تصمیمات مناسب شود.

موسوی آیت‌اللهی اظهار کرد: این نمونه، تنها نمونه‌ایست که مخصوص روستاهای کشور است و به شکل مدون از ابتدای اردیبهشت تا پایان آذر این کار انجام شده است.

یادآور می‌شود، در این نشست از سامانه اطلاعات مکانی روستاهای استان کرمان با حضور فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha