ویژه‌‌برنامه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود
کد خبر: 3873125
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
در بقاع متبرکه کهنوج؛

ویژه‌‌برنامه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس اوقاف کهنوج گفت: ویژه‌برنامه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) با اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در بقعه امامزاده ابوالقاسم(ع) و بقعه متبرکه فضل بن عباس(ع) کهنوج با حضور گسترده مردم و اهالی منطقه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام مهدی سالاری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهنوج امروز سه‌شنبه، اول بهمن‌ماه گفت: اداره اوقاف و امور خیریه کهنوج تولیت و اداره امور اماکن متبرکه و موقوفات شهرستان‌های رودبار، قلعه گنج، فاریاب و منوجان را بر عهده دارد.

وی افزود: آستان مبارک هفت امامزاده و بقعه متبرکه جلیل‌القدر و ۵۰ موقوفه در شهرستان‌های جنوبی زیر نظر این اداره وجود دارد که آستان امامزاده ابوالقاسم(ع) معروف به زیارت بچه از جمله امامزادگان شاخص و مورد توجه مردم شهرستان‌های جنوبی و استان هرمزگان است.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی در بقاع متبرکه این اداره، بیان کرد: با تدوین نقشه جامع عمرانی امامزاده بچه، تسطیح بیش از دو هزار متر مربع از فضای محیطی امامزاده در دست اقدام است.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی در بقعه متبرکه فضل‌بن عباس شهرستان منوجان تصریح کرد: ساخت ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی در بقعه متبرکه از محل اعتبارات سازمانی اوقاف نیز در دست اقدام است.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار کرد: این بقعه در فاصله ۲۲ کیلومتری از مرکز شهر منوجان در منطقه کوهستانی قرار دارد که نبود جاده آسفالته از جمله مشکلات زیر ساختی است.

رئیس اداره اوقاف کهنوج به برگزاری برنامه‌های عزاداری طرح سوگواره یاس نبوی در سه امامزاده و بقعه متبرکه این شهرستان اشاره و تأکید کرد: ویژه‌برنامه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) با اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در بقعه امامزاده ابوالقاسم(ع) و بقعه متبرکه فضل بن عباس(ع) کهنوج با حضور گسترده مردم و اهالی منطقه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha