ثبت ۵ مورد وقف جدید در بردسیر
کد خبر: 3872954
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

ثبت ۵ مورد وقف جدید در بردسیر

گروه اجتماعی ــ رئیس اوقاف ردسیر گفت: از ابتدای امسال پنج مورد وقف جدید با نیت ساخت مسجد، حسینیه و وقف زمین برای ساخت مجتمع فرهنگی ـ مذهبی در این شهرستان ثبت شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام حمید رضا حسین‌رضایی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بردسیر امروز دوشنبه، 30 دی‌ماه با اشاره به ثبت مورد وقف منفعتی امسال این شهرستان گفت: علی وفاییم از خیران نیکوکار در اقدامی سهم ارث خود از قطعه ملک کشاورزی مشاع را وقف کرد.

وی افزود: ملک وقف شده شامل یک هکتار زمین زراعی مستعد کشت محصولات زراعی به انضمام سه ساعت آب قنات بر مدار شش روز در روستای گزگرد این شهرستان واقع شده است.

حجت‌الاسلام حسین‌رضایی درباره نیت واقف بیان کرد: واقف این ملک را در اختیار اداره اوقاف به‌عنوان متولی قرار داده تا درآمد حاصل شده از اجاره آب و زمین طبق نیت متن وقف‌نامه در راه امور عام‌المنفعه، خیرات و مبرات و همچنین ترویج فرهنگ قرآن کریم هزینه شود.

رئیس اداره اوقاف بردسیر با بیان اینکه وقف در حوزه فرهنگ و آموزش قرآن یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی این اداره در ترغیب نگاه واقفان است، تصریح کرد: از ابتدای امسال پنج مورد وقف با نیت امور ساخت مسجد، حسینیه و وقف زمین برای ساخت مجتمع فرهنگی ـ مذهبی در این شهرستان ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha